נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר (שלישי) עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, על רקע המשך המלחמה, ולקראת הדיון בהאג, בטענה ל"רצח עם" שמבצעת ישראל. בנוסף, לאחר הפגישה עם הנשיא, נפגש בלינקן עם בכירים ישראלים נוספים. הנשיא הודה לו על תמיכת ארצות הברית מאז יום הטבח, ואמר כי ״אנו מודים לך על תמיכתך ועל מחויבותך האיתנה לביטחונה של ישראל ולניצחונה במלחמה הזו, כי זו מלחמה שמשפיעה גם על ערכים בינלאומיים ועל ערכי העולם החופשי ככלל". 

רופא בכיר מתריע: הסכנה הגדולה שלא מדברים עליה בנוגע לחטופים
בכיר נוסף חוסל? שלושה הרוגים בתקיפת כלי רכב בדרום לבנון | דיווח

בנוגע לטענות שעלו נגד ישראל בנוגע ל"רצח עם" כביכול, אמר לשר החוץ האמריקאי: "ביום חמישי יחל הליך בבית הדין הבינלאומי בהאג, לפיו דרום אפריקה תבעה את ישראל על רצח עם כביכול. אין דבר יותר זוועתי ומגוחך מהטענה הזו. למעשה, אויבינו, החמאס, באמנה שלהם קוראים להשמדה. להשמדה של מדינת ישראל, מדינת הלאום היחידה של העם היהודי".

סינק של סגן-אלוף עידו, מפקד גדוד 429 (צילום :דובר צה"ל)

"האמנה נגד רצח עם נחקקה על ידי הקהילה הבינלאומית בעקבות הזוועות הקשות ביותר של המין האנושי, כדוגמת השואה, שכוונה במיוחד כנגד היהודים, במטרה לחסל את הגזע היהודי, את העם היהודי. האמנה של חמאס", ציין והוסיף: "כמעט זהה בהרבה מאוד מובנים. ועכשיו, למול הצביעות של דרום אפריקה, נהיה שם בבית הדין הבינלאומי לצדק ונציג בגאווה את הצד שלנו, של שימוש בהגנה עצמית תחת הזכות הטבועה ביותר במשפט ההומניטארי הבינלאומי, שבמסגרתה אנו עושים את המקסימום בנסיבות מסובכות ביותר, כדי לוודא שלא יהיו השלכות בלתי צפויות ולא יהיו נפגעים אזרחים".

בלינקן מצידו, השיב: "אנו מעריכים מאוד את מנהיגותך בזמנים מאתגרים אלה עבור ישראל, עבור מדינות האזור, ובמיוחד עבור אנשים שסובלים בעקבות המצב. זה עתה הגעתי ממספר מדינות באזור - טורקיה, יוון, ירדן, קטאר, איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית; ואני רוצה לשתף את הנשיא בדברים ששמעתי ממנהיגי המדינות, ובהמשך היום אשתף גם את ראש הממשלה והקבינט.

תהיה לנו הזדמנות לשבת עם חלק ממשפחות החטופים ולדון במאמצים הבלתי פוסקים שלנו להחזיר את כולם הביתה בחזרה לחיק משפחותיהם. ויש הרבה על מה לדבר - במיוחד על המשך הדרך. אני מצפה לשיחות האלה, כמו תמיד. תודה רבה לך״.

בפגישותיו עם הבכירים הישראלים, מזכיר המדינה בלינקן חזר על הדרישה להגדיל עוד יותר את הסיוע ההומניטרי לעזה. לדבריו: "כיום רק כ-40% מתושבי הרצועה מקבלים את הסיוע, חייבים להכניס הרבה יותר סחורות". על התפקוד של אונר"א, אמר: "הבעייתיות מוכרת לנו, אבל לעת עתה אין לנו חלופה טובה יותר".

בתוך כך, גם שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש הבוקר עם בלינקן. השר כ"ץ הודה לנשיא ביידן ולמזכיר המדינה על התמיכה הבלתי מתפשרת במדינת ישראל מאז מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר והדגיש בפני המזכיר כי ישראל תוכל להשיב את החטופים הביתה, להחזיר את התושבים לביתם בדרום ובצפון ולהשיב את תחושת הביטחון רק אם ארגון הטרור חמאס יוכרע והחיזבאללה ייסוג לאחור. השניים דנו גם כן באתגרים שעל סדר היום ועל חזון לעתיד אשר ישלב גם את מדינות האזור.