שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן ציין את יום הולדתו של כפיר ביבס מעל במת האו״ם והניח עוגת יום הולדת על דוכן הנואמים כדי להזכיר לכל השגרירים את חובתם להילחם למען החזרתו הביתה. בנוסף מתח ביקורת חריפה על האו"ם והדגיש בנאומו את הסבל והתנאים הקשים בהם מוחזקים החטופים בידי החמאס קרוב ל-100 ימים. "חלפו כ-100 ימים והעצרת הכללית כמו כל גופי האו״ם - אפילו לא גינו את הטבח".

הטנק ירה פגז והפעיל את מערכת החבלה: פרטים חדשים על האסון באל-בורייג'
עכשיו אפשר לספר: אלו המכות הקשות שספג נסראללה מתחילת המלחמה

בפתח נאומו ציין את יום הולדתו של כפיר ביבס שבימים הקרובים יהיה בן שנה בעודו בשבי חמאס. "רבים מכם כאן, הורים או סבים. כל ציון דרך בחיי הילדים שלכם היא חגיגה. הצעד הראשון שלהם, המילה הראשונה שלהם, החיוך והצחוק הראשון. תינוקות הם מקור לאור ולתקווה – סמל לחיים. ואמנם כפיר, העולל הקטן כפיר הפך לסמל לאכזריות השפלה ביותר שידעה האנושות – אכזריות החמאס. ובאופן כה טרגי כפיר עומד לציין את יום ההולדת הראשון שלו בעודו חטוף בידי החמאס".

עוד אמר, כי "רבע מחייו של כפיר עברו בשבי. הוא נחטף עוד לפני שהוא בכלל למד לומר את המילה 'אמא'. האם הוא מקבל את המזון והוויטמינים שהוא זקוק להם כדי לגדול ולהתפתח? האם הוא זוחל? כיצד תינוק יכול להיות מטרה ללחימה? איזה מפלצות מסוגלות לקחת במכוון תינוק בשבי ולהתייחס אליו כאל אויב? במקום לקבל אהבה וחום, כפיר מוקף ברוע טהור".

כפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)
כפיר ביבס (צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר מכן מתח ביקורת חריפה על האו"ם: "אך מעל הכל זה קורע לב, שעבור האו"ם הכאב של עולל קטן ותמים הוא פשוט נשכח כלא קיים. למען השם, תינוק עומד לחגוג את יום ההולדת הראשון שלו בשבי! למה אתם שותקים? חרפה".

השגריר הציג עוגת יום הולדת עם פניו של כפיר על דוכן מליאת העצרת ואמר: "כפיר, אני מאחל לך, ליום ההולדת הראשון שלך, שבשנה הבאה תוכל לחגוג יום הולדת כשאתה מוקף במשפחתך האוהבת. עוגת יום ההולדת הזו היא בשבילך. אתה הסיבה שישראל נלחמת יום ולילה".

לאחר מכן פנה ארדן לנשיא העצרת ואמר: "אדוני הנשיא אני מבקש שעוגת יום ההולדת של כפיר תישאר כאן על הדוכן  כזיכרון כואב, כך שכל מי שיעלה לדבר כאן היום, יזכור את כפיר ואת חובתנו להשיבו הביתה. אני אמשיך להזכיר לכם את חובתכם המוסרית להילחם בשביל כפיר ואת זכותו של כפיר לחגוג את יום הולדתו".