הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2024. אודי סגל ואלי כהן, מנכ"ל פתחון לב, שוחחו הבוקר (שישי) ב-103FM עם חבר הכנסת יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) חבר ועדת הכספים, אשר הביע את עמדתו על הדרישה לצמצם במשרדי הממשלה שאינם רלוונטיים נוכח המלחמה.

האופוזיציה ממשיכה לגבור על הקואליציה, וכמה קיבלה הליכוד? | סקר מנדטים
איש עסקים ישראלי-אמריקאי נעצר בחשד ליצוא אסור של שבבים לרוסיה

"אני חושב שההתמודדות עם העוני והאוכלוסיות החלשות הייתה נושא די מרכזי גם בתקציב הזה", אמר חבר הכנסת בפתח השיחה. "אני שמח שבעניין הזה הייתה לי הזכות לקחת חלק ולהשיג תקציבים גם עבור משרד הרווחה ומרכזי החוסן ולייצר כלים משמעותיים להביא לצמצום הפער שנפתח. יש נושאים שבהם באמת יש גם איזשהו מתווה, איזושהי אג'נדה של שר האוצר, וגם את ההתייחסות של גורמי המקצוע".

עוד טען, כי "אנחנו בתקופה שעוד לא סיימנו להתגבר על פצעי הקורונה וכבר בשמחת תורה המלחמה שנפתחה עלינו והעלויות המאוד גדולות שהיא הביאה איתה. אני חושב שאין אזרח היום במדינת ישראל שלא נפגע, ממשפחות החטופים, הנופלים ועד לבעלי העסקים. הפער הולך וייפתח, באמת קבוצות הקצה, האוכלוסיות המוחלשות, בוודאי ילדים והאזרחים הוותיקים הם אלו שנפגעים".

באשר לקריאה לסגור משרדי ממשלה שאינם רלוונטיים לתקופה הזו, הסביר: "אני חושב שפה יש איזושהי נקודה שהייתה תמימות דעים, גם מהקואליציה ובוודאי מהאופוזיציה, ברצון לראות את הממשלה גם מתייעלת, מאחדת משרדים ומייעלת את העבודה כדי לחסוך, ויש פה גם ממד חשוב לא פחות של נראות - לפני ששולחים יד לכיס של האזרחים, לעשות את כל האפשרויות או את כל העבודה הנדרשת כדי להראות דוגמה אישית. אחד העניינים היה להעלות את המע"מ, יש לנו עוד דיונים וויכוחים".

"היו כל מיני טענות לגבי המשרד של השר וסרלאוף, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, ואנחנו רואים כמה המשרד הזה חשוב ופועל וכמה הוא מסייע. צריך לקחת את הדיון יותר למעשה, פחות לייצר איזושהי כותרת. אם יש משרדים שבאוצר יראו לנכון שנדרש לסגור, לצמצם, לאחד, רשויות שיכולות לעבוד בצורה יעילה יותר, אכן זה מה שנדרש לעשות, ואני מקווה שזה גם מה שיהיה ב־2024", הדגיש.

חבר הכנסת קרויזר אמר עוד כי "אנחנו נמצאים באירוע שייזכר לדורות, לנו כאזרחים ולעם היהודי בכלל, נמצאים בתקופה אולי הקשה ביותר מאז השואה, ולכן יש חשיבות כפולה ומכופלת לכל חבר בוועדת הכספים לראות איך אנחנו בתוך כל ההתמודדות הקשה, ההתמודדות הכלכלית המאוד לא פשוטה, כמעט שני מיליון אזרחים מתחת לקו העוני, ואנחנו צריכים לעשות שם בוועדה הזו ולבקר גם את עבודת הממשלה, זו גם חובתנו כלפי האזרחים".

נתניהו מתייחס ליום ה-100 למלחמה בישיבת הממשלה על התקציב (צילום :רועי אברהם / לע"מ)

"אנחנו רואים קיצוצים כמעט בכל המשרדים, ואין מה לעשות, נצטרך להביא את הכסף כדי לממן את האירוע. לא כל דבר שמגיע מהאוצר ולא מהפקידות באוצר ולא מהמשרד ולא ממשרדים אחרים עובר בצורה חלקה בתוך ועדת הכספים. במכלול השיקולים יש דברים שאנחנו צריכים לקבל בהם החלטות, אם אנחנו מסיטים כסף מכאן או לשם, או מחזקים למשל בתקנים את אגף השיקום במשרד הביטחון שהולך להתמודד עם אירוע קיצון מאוד גם של נכי צה"ל וגם הלומי קרב, לדאוג בפריפריה שמרכזי חוסן לא ייסגרו, גם הביטחון התזונתי שזה דבר שאנחנו חייבים לדאוג לו ויש דברים שעדיין לא נסגרו בתקציב. אנחנו בדיונים כדי להביא לצמצום ככל שניתן באוכלוסיות החלשות", סיכם.

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM