על רקע הדיווחים על עסקת שחרור חטופים נוספת שקורמת עור וגידים דווח כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר כי במידה וישוחררו אסירים ביטחוניים רבים הוא יפרוש מהממשלה. גדי נס שוחח ברדיו צפון 104.5fm עם חברת הכנסת לימור סון הר מלך, חברת ועדת חוץ וביטחון, אשר התייחסה לדברים.

"חשש לגורל הקואליציה": המשחק הכפול של נתניהו בעסקת החטופים
"מחבלי חמאס זורקים את הנשק ובורחים": לוחם הקומנדו עם עדכון דרמטי מהשטח

בפתח השיחה ביקשה חברת הכנסת להשתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן. "כל כך התרגשנו מהימים האחרונים שלא היינו צריכים לפגוש את הכאב הזה ואת האובדן הזה, וזה באמת קשה. הבקרים האלה שקמים ל'הותר לפרסום', לראות את הפנים היפות של הארץ הזו שאינם", אמרה.

"אנחנו חיים באי וודאות מאוד גדולה", המשיכה. "עם ישראל באי וודאות ואני מרגישה שהבעיה לא נמצאת באויב שלנו, היא נמצאת בנו. כל פעם אנחנו, חוסר האמון בצדקת הדרך שלנו, במי אנחנו, מה תפקידנו, וכל זמן שאנחנו לא נבין מול מי אנחנו מתעסקים, יש לנו כוח, אמונה, עם ישראל חזק, אתה רואה את גבורת הנפש, ואז מגיעים אותם קולות מחלישים, אותם רעשי רקע, החלטתי בהחלטה מודעת - אני לא מתעסקת איתם, אני פועלת. ככל שאנחנו עושים מהלכים שמקדמים את עם ישראל יהיו יותר קולות שינסו להחליש את הדבר הזה. אנחנו אמנם ועדת חוץ וביטחון חסויות, אבל אנחנו יושבים שם ואותו קול שנשמע עד עכשיו, עם אותן תפיסות מעוותות, תפיסות שכל הזמן עסוקות בהצדקה עצמית, במקום לשאול מה טוב בשביל עם ישראל, מה יביא לנו ביטחון".

"אנחנו רואים את הניתוח החכם והמבריק של סינוואר שיודע לזהות מי החוליות החלשות ואיך להחליש אותן עוד יותר. אני חושבת שאנחנו צריכים לקרוא את הדבר הזה, להבין מאיפה האויב שלנו פועל ולפעול בדיוק הפוך ממה שהוא רוצה להשיג. אמרתי בתחילת המלחמה, אתם עסוקים מה יאמרו הגויים, תעברו ל'אז יאמרו בגויים'. הגויים יודעים להכיר בכוח ובעוצמה של עם ישראל. יש פה מארג של אינטרסים, יש להם לא פחות אינטרס להיות שותפים למאבק של עם ישראל, ואם הם בוחרים ללכת נגד. זה ילך נגדם", טענה.

על תמיכת ארצות הברית בישראל אמרה: "התמיכה שלהם תמיד מותנת, וכשאנחנו לא בטוחים בצדקת דרכינו מה נלין עליהם? מה אנחנו מלינים עליהם כשהקולות אצלנו נשמעים ככה? אנחנו צריכים קודם כל לדרוש מעצמנו אמת, לדרוש מעצמנו לבחון את עצמנו כמה אנחנו מאמינים בצדקת הדרך שלנו, בכוח של עם ישראל".

בהמשך הביעה סון הר מלך את עמדתה בנוגע למתווה שחרור החטופים, כפי שפורסם לפי דיווחים זרים. "ברור שיש קווים אדומים, בסוף יש לנו אחריות ציבורית. נכון, יש פה שאלות מוסריות קשות מאוד וכואבות מאוד, ועם זאת בסוף אנחנו שליחי ציבור, אנחנו שליחים של כל עם ישראל. נבחרי הציבור צריכים שתהיה להם אחריות לאומית. יש לך אחריות, אדם שיש לו אחריות מבין שהוא צריך להסתכל מרחוק. אני מבינה לליבן ואין לי שום טענה, יש קולות כאלו וקולות אחרים שמבקשים 'תהיו אחראים'. לדרוש לחימה שתוביל לניצחון, חנק הומניטרי. זה לא סיוע הומניטרי, זה סיוע לאויב. הפוגה של חודשיים זו הפסקת מלחמה, בואו לא נעבוד על עצמנו. האויב שלנו יודע היטב, ואנחנו צריכים תמיד לכוון הפוך".

חסימת מעבר כרם שלום. קרדיט: צו 9 (צילום :צו 9)

עוד אמרה, כי "אנחנו לא נקבל הפסקת מלחמה, גם לא נקבל שחרור מחבלים. יש שיעורים שאנחנו צריכים ללמוד, ההיסטוריה פעם אחר פעם מנסה ללמד אותנו משהו".

לסיום התייחסה לחבר הכנסת עופר כסיף שהביע תמיכה בעמדת דרום אפריקה נגד ישראל: "לא יכול להיות שבכנסת ישראל יישב אדם שמשחיר את מדינת ישראל, את שמם של חיילנו הצדיקים. לא יכול להיות. בכל העולם זה לא יעלה על הדעת. יש חשיבות בעצם הדרישה להדיח אותו".