חבר הכנסת דן אילוז (הליכוד) שלח מכתב לחברי פרלמנט מכלל המדינות שהקפיאו את המימון לארגון אונר"א, זאת בבקשה כי יהפכו את ההקפאה לקבועה. המכתב עליו חתמו 20 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, קורא להפסיק את המימון בקביעות, זאת עקב מעורבותם של חלק מאנשי הארגון בטבח הרצחני שבוצע בישראל בחודש אוקטובר האחרון.

"פריצת דרך משמעותית": האם אנו בדרך לסיום הלחימה בצפון?
החות'ים בהלם: נחשפו ממדי ההרס של המתקפות על המיליציה הפרו איראנית

במכתב נכתב בין היתר כי "החשיפות המטרידות על מעורבות אונר"א בפעילויות החותרות תחת עקרונות השלום והביטחון מחייבות בחינה ביקורתית של ערוצי הסיוע לפלסטינים. רגע זה מציג הזדמנות יקרה מפז לא רק לצעדים זמניים אלא לגישה שונה בחלוקת סיוע שתואמת את המחויבות ההדדית שלנו לקידום שלום ויציבות באזור". 

היתקלות צוות הקרב של חטיבת הצנחנים עם מחבל במרחב ח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

מדובר במדינות ארה"ב, גרמניה, האיחוד האירופי, שוודיה, יפן, צרפת, שוויץ, קנדה, בריטניה, הולנד, אוסטרליה, איטליה, אוסטריה, פינלנד, ניו זילנד, איסלנד, רומניה ואסטוניה, שהודיעו עד כה על הפסקת המימון לארגון. 

"חשיפת העובדה שעובדי אונר"א לקחו חלק פעיל בטבח החמור שידעה האנושות המודרנית הביאה להקפאת מימון לארגון ועלינו להפוך את ההקפאה להפסקה קבועה של תפקידה של אונר"א. מדובר לצערנו רק בקצה הקרחון", ציין אילוז עצמו. 

עוד הוסיף כי "לא רק שהארגון מנציח את הסכסוך, הוא אף לוקח בו חלק פעיל ואלים- דבר בלתי מתקבל על הדעת. מדובר מארגון שמחנך לטרור, משתף פעולה עם טרור, ואף משלם משכורת לעובדים שהם בעצם פעילי טרור. עלינו לנצל את ההזדמנות כדי להבטיח שהוא לא יעשה זאת עוד".