חברת הכנסת שלי טל מירון (יש עתיד), חברת הועדה לקידום מעמד האישה, שוחחה עם גדי נס ברדיו 104.5FM והביעה זעם על הניצול המיני בשבי על ידי מחבלי חמאס בגברים ובנשים. בנוסף, דאגה למצב החטופים: "הפקרנו אותם ב-7.10 וחובתנו להחזיר אותם. אם אנחנו רוצים להחזיר את הביטחון למדינה אנחנו חייבים להחזיר אותם, שלא נדבר על כך שהם נמקים שם במנהרות ועוברים תקיפות מיניות ורעב".

בדרך להישג שובר שוויון בעזה: צה"ל סימן את היעד הבא
מקומם: גזר הדין לתושבת ירושלים שהיללה את טבח השבעה באוקטובר

"היו חוזרות מהשבי שנתנו עדויות מצמררות. קיבלנו עדות שזה קורה גם לגברים", היא שיתפה. זה מזעזע לחשוב שיש לנו שם חטופות בהיריון, אני לא רוצה לחשוב שהם יחזרו וכבר לא יוכלו לעבור הפלה או שילדו בשבי. צריך חשוב על החטופות והחטופים כאילו הם בני משפחה. מה שאני תיארתי זה אלפית ממה שקורה שם".

עוד התייחסה לזירה הבינלאומית: "זה יכול לקרות בכל מקום העולם, לכן גם הכעס הגדול על ארגוני הנשים וארגונים בעולם ששותקים ולא עומדים לצידנו ברגעים האלה. הנרטיב בעולם עוסק במה שקורה בעזה ובהרבה מקומות הם לא נחשפים בכלל למה שקרה פה ב-7.10. לא מספיק מדברים על מה שקרה אז, על הטבח האכזרי, אלא על מה שקורה עכשיו. מה שקרה בבית הדין ובהאג הוא לא הגיוני".

על סירובם של יש עתיד להיכנס לממשלה, אמרה: "אנחנו הראשונים שהצענו עוד ב-7.10 להצטרף לממשלה ללא הקיצוניים ואנחנו רואים כמה צדקנו. בסוף מי שמטרפדים אלו הקיצוניים. אנחנו הולכים עם האמת ויש לזה מחיר קשה אבל אנחנו לא עוסקים בסקרים. אנחנו חושבים שצריך להחליף את הממשלה הזו. אנחנו רוצים לעבוד למען אזרחי ישראל ולא לשרידות פוליטית".

תוואי המנהרה בה הוחזקו החטופים בחאן יונס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

כזכור, בתחילת חודש ינואר נודע ל"מעריב" כי דנו בבתי החולים בארץ בהכנות לקראת חזרה כזו של חטופות בשלבים שונים של הריון. המחוקק הישראלי מאפשר ביצוע הפלות, ובידי הנשים תעמוד הזכות לבחור כיצד לפעול. אולם, המדינה תהיה חייבת כבר מעתה להיערך לטרגדיה שתלווה את הנאנסת ומשפחתה למשך כל חייהם.