בדו"ח שפרסם היום (שלישי) מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, העביר ביקורת חריפה על התנהלותן של חלק מהמפלגות במהלך קמפיין הבחירות האחרון. "חובות המפלגות זינקו מ-35 מיליון ש"ח ל-189 מיליון ש"ח. על הכנסת לדרוש ערבויות טרם מתן הלוואות מהמדינה למפלגות", ציין. הוא אף הוסיף כי "מפלגות מנצלות לרעה את הלוואות המדינה - החובות זינקו ב-440%". 

נשיא ארגנטינה נחת בישראל; אבל הברכה של ישראל כ"ץ גנבה את ההצגה
אחיו של שמעון אסולין שנפל בעזה ספד לו: "לחם בגבורה, גיבור אמיתי"

עוד הוסיף כי "המפלגות שחדלו להתקיים חייבות למדינה 45 מיליון ש"ח. חשוב לתקן את הלקונה בחוק כך שמפלגות שחדלו מלהתקיים תחויבנה לפעול לגייס כספים כדי להשיב את חובותיהן למדינה; למפלגות אסור לשלם שכר למועמדים ולבני משפחה".

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, בדיון על מתווה הפיצוי בוועדת הכספים. קרדיט: ערוץ הכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

בנוסף, המבקר אף ציין כי מימון בסך של 470 אלף שקלים בסך הכל יישלל משש סיעות, שהדו"ח בעניינן לא היה חיובי. 140 אלף שקלים יישללו מהליכוד בעקבות "הפרת הוראות חוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט-1959, וחיוב בהוצאות בשל כך;  ופעילות שלא לפי הוראות חוק מיסוי תשלומים בתקופת בחירות, התשנ"ו-1996 (אי-דיווח ואי- תשלום במועד מס שנוכה לרשות המיסים)".

100,000 אלף שקלים יישללו מהמחנה הממלכתי, בעקבות "פעילות שלא לפי הוראות חוק מיסוי תשלומים בתקופת בחירות, התשנ"ו-1996 (אי-דיווח ואי- תשלום במועד מס שנוכה לרשות המיסים)". 15 אלף שקלים יישללו מיש עתיד, בעקבות הפרת הוראות חוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט-1959, וחיוב בהוצאות בשל כך, ו-200 אלף שקלים נשללים מרע"מ בעקבות "חריגה מתקרת ההוצאות  בסך של כ-2.5 מיליון ש"ח (כ-16% מהתקרה); ופעילות שלא לפי הוראות חוק מיסוי תשלומים בתקופת בחירות, התשנ"ו-1996 (אי-דיווח ואי- תשלום במועד מס שנוכה לרשות המיסים)".