ח"כ אליהו רביבו (הליכוד) התראיין היום (שלישי) ברדיו 103FM ושוחח עם אריה אלדד ובן כספית בנושא מכתב האיומים חסר התקדים שקיבלו חברי הקואליציה בו נדרשו להצביע נגד התקציב, לפעול לפירוק הקואליציה ולהביא לבחירות חדשות כמה שיותר מהר.  

נשיא ארגנטינה נחת בישראל; אבל הברכה של ישראל כ"ץ גנבה את ההצגה
"החובות זינקו ב-440%": מבקר המדינה בביקורת קשה כלפי מפלגות הכנסת

לדבריו: "אני לא חושב שעליי באופן אישי, אני חלק מרשימה ארוכה ומכובדת של אנשי ימין, נבחרי ציבור. אפילו הסדר הוא סדר ספורדי שם בין הרשומים. אפילו טענתם ודרישתם לא קוהרנטיות. מצד אחד מבקשים שנסייע בלחימה במחבלים ובאי שחרור המחבלים, ומצד שני שנפעל להפיל את הממשלה. לצד העובדה שמדובר במעשה נפשע וחמור, לגישתי מאמין שמדובר בקבוצה קטנה ומצומצמת יותר מכפי שהיא מנסה להציג את עצמה".

מכתב איומים נגד חברי הכנסת מהליכוד (צילום: פרטי)
מכתב איומים נגד חברי הכנסת מהליכוד (צילום: פרטי)

"אני לא מתכוון לשנות לא מדרכי ולא מהצגת עמדותיי, אני מבטא אותן באופן נחרץ וברור. לא פעם אחת גם נגד גישת פעולות הממשלה שאני גאה להיות חלק מהקואליציה, אבל עדיין אני מלא ביקורת לאורך השנה וחצי האחרונות במגוון נושאים. אני סומך על כל גורמי הביטחון הרלוונטיים שפועלים במלוא הרגישות שיגיעו לאותם קיקיונים", המשיך.

בנושא התקציב לשנת 2024 שהוגש לאישור הכנסת אמר: "אני אנסה לתמצת תשובה רחבה שיש לה כמה מישורים, הייתי הראשון לדרוש את חקיקת חוק תקציב 2024, עמדתי על הרגליים האחוריות שכך יהיה. הייתי הראשון לדרוש את ביטול המושג הבזוי שנקרא כספים קואליציוניים. אני שמח שאימצו את גישתי ודרישתי, לצערי זה עדיין לא יוצא לפועל באופן נרחב אך כמובן שיש התחייבות שבאופן גורף זה יקוים ב־2025".

ההצבעה על התקציב, 14 בדצמבר 2023 (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
ההצבעה על התקציב, 14 בדצמבר 2023 (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

בהמשך התייחס לרצועת הביטחון בצפון ופינוי התושבים: "תסכולי רב שרצועת הביטחון שישראל פרסה בצפון בתוך שטח ישראל. בצפון עוד לא נפתחה מערכה, עוד לא נפתח תמרון, ובאופן יזום מדינת ישראל החליטה להקים רצועת ביטחון בתוך שטח ישראל. עובדה שמתסכלת. לצד זה, אני מעדכן אתכם שהקמתי שדולה יחד עם חברת הכנסת רייטן שתכליתה לדון בסוגיית הצורך בהקמת מנהלת תקומה צפונית שתוכל לתכלל את כלל האתגרים וההתארגנות".

"שמעתי היום את ראש עיריית שדרות, פותח מבערים על הממשלה, על זה שמכריחים אותם לחזור ואין תשתית. זה בדיוק הקטע של שדולות. לאן תוליכו את החרפה? הקמתם ימין על מלא, 200 אלף פליטים בישראל ועכשיו אתם מתקמצנים על תושבי שדרות שיש להם ילדים קטנים על עוד כמה חודשים במלון שמתברר שאין סגל לשנת הלימודים", הוסיף.

"לגישתי, עניין הפתרון לפינויים לבתי מלון הוא פתרון לא טוב. חוויתי את דעתי עוד במהלך חודש אוקטובר, לגישתי משפחה מפונה לבית מלון תישא נזק עצום ורב לאורך שנים אם היא תשרוד", המשיך. "לא רק עולה המון למדינה אלא פוגע במרקם המשפחתי, בסמכות ההורית, הזוגיות, סוג של סיר לחץ. אני לא אומר שיעבירו אנשים שהשטח בכלל לא ערוך, אבל כן לבדוק חלופות אחרות שיהיו נכונות יותר, בריאות יותר וכלכליות יותר. אני לא מקנא באלון דוידי".

"ישראל טעתה שהיא פינתה למלונות?", נשאל. "אני אומר שפינוי שמתמשך לאורך כל כך הרבה זמן מבלי שקובעים חלופות אחרות שלא יציבו יותר מדי ברירות לכולנו, זה כישלון מחשבתי לגישתי", השיב.

בסיכום הראיון הציע חה"כ פתרון אחר ואמר: "לפנות לאזורים אורבניים, יישובים כפריים, כדי שמשפחה תוכל לנהל את משק הבית שלה אם לא בבית הקבע שלה בדירה שכורה, שתעודד את שוק הדיור".

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm