מלחמת חרבות ברזל: אלוף פיקוד דרום לשעבר אלוף (מיל') יום טוב סמיה שוחח היום (רביעי) עם אראל סגל בתוכניתו ב-103FM ופרש את משנתו על העתירה נגד מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לעצור את הליך הביקורת שפתח נגד כוחות הצבא והביטחון בעיצומה של המלחמה.

ידברו עוד שנים על ריסוק חמאס בחאן יונס: כל מה שאפשר לספר
אולי גם קרואסונים: הדרישות החצופות של חמאס מישראל

בפתח השיחה סמיה אמר: "על פי הפרסומים לא בעיתונות זרה, בעיתונות מקומית, גם בנימין נתניהו מתנגד לכניסתו של מבקר המדינה לצה"ל בעת הזו. אפילו נתניהו מתנגד למהלך הזה של מבקר המדינה, בין אם זו התנגדות אמיתית או התנגדות לצורך משהו אחר".

"הרצי הלוי הוא הרמטכ"ל, חובתו לבצע תחקירים בזמן לחימה אחרי כל מבצע, תחקיר פנימי שהמטרה עיקרית שלו להפיק לקחים", הכריז והוסיף: "יש הבדל מאוד מהותי בין תחקיר פנימי אחרי מבצע, אחרי פעולה, שבה מפקדים, חיילים, כל מי שנוגע בעניין קם ואומר את כל האמת בלי לעשות חישובים אם זה מסבך אותו או לא כדי להפיק את הלקח הנכון, לבין ביקורת חיצונית של מבקר המדינה ויש השלכות פליליות לממצאים וכו'".

עוד טען כי "תחקיר פנימי צה"ל על נגיד הריגת שלושת הגיבורים שהצליחו לברוח מחמאס, משך הזמן של התחקיר, תוך פחות מ־18 שעות צה"ל הוציא את הכול החוצה. חקירה ובדיקה מעמיקה של מבקר המדינה זה תהליך ארוך, חודשים, משבית אנשים, משבית מערכות. אף אחד לא בורח מזה שצריך לעשות בדיקה מאוד מעמיקה אחרי המלחמה על האסון הזה שעברנו בשבעה באוקטובר. יש הבדל מהותי בין בדיקה מהירה שעושים אחרי אירוע צבאי ותקלה צבאי וכו', כדי להפיק למבצע דומה מחר בבוקר אתה חייב את הלקחים מעכשיו לעכשיו".

"יש כמה רמות של בדיקות, ואותן הצבא חייב לעשות בשביל להיות יותר טוב מחר בבוקר. אבל מאחר ומחר בבוקר לא הולך להיות עוד הפעם שבעה באוקטובר, השאלה באיזה עיתוי, אני לא מערער על זה שמבקר המדינה צריך לבדוק. מבקר המדינה לא מתכוון להסתפק, ואני מכיר את הגוף הזה לצערי הרב, בהעברת המסמך של הנגדת. הוא מתכוון להרבה יותר מזה, ואני חושב שגם נתניהו הבין את זה ולכן הוא יוצא נגד זה ואני מקווה שימנע את זה עוד לפני הבג"ץ", אמר.

פעילות צה"ל ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, כאשר נשאל אם לא לחקור בעת הזו אז מתי, השיב סמיה נחרצות: "בתום המלחמה שבה כל המפקדים האלה יוכלו להגן על עצמם. "אני מאוד מקווה שהמלחמה לא תימשך 10 שנים, אם ככה גם הבחירות יהיו עוד 10 שנים. אני מקווה שאנחנו לא שם. מאוד מקווה. אני מניח שזה יהיה בשלב מיגור החמאס והחזרת החטופים, במינימום".

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm