מלחמת חרבות ברזל: סגן השר יו"ר מפלגת נעם חבר הכנסת אבי מעוז שוחח היום (שני) עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM ופרש את משנתו בנוגע להתפתחויות האחרונות במלחמה ועל הגבלות העלייה להר הבית בתקופת הרמדאן המתקרבת.

סינוואר ברח למצרים? "ספקולציות, זה מנוגד לאופי שלו"
"בתיאום ובהסכמת חמאס": ההערכות בנוגע למקום המצאה של משפחת ביבס

בפתח הראיון התייחס מעוז לידיעה כי סינוואר כנראה ברח למצרים: "ברור דבר אחד, ידינו תרדוף אותו עד סוף ימיו. וברגע שנשים את ידינו עליו - החטופים ישתחררו. צווה עלינו לקיים את המטרות שהצבנו בתחילת המלחמה, השמדת החמאס והחזרת החטופים, וזה הולך ביחד. צריך ללכת עד הסוף, להגיע לרפיח, עצם זה שיש מנהרות בין מצרים לרפיח, צריך לנעול את זה".

"חייבים להשמיד את רפיח, את הגדודים", המשיך. "ראש המשלה עסוק מתחילת המלחמה בהקמת המטריה הבינלאומית והקמת המערכה המדינית כדי שהמערכה הצבאית תוכל להמשיך ללא הפסקה. חייבים לסגור את הסוגר הדרומי, לוודא שאין שום נתיב הברחה בין מצרים לרפיח ולטהר את כל התשתיות הצבאיות של החמאס".

"מתאמים את כל המהלכים שלנו עם המצרים. אי אפשר להפסיק אחרי 80% מהמטרות שהוצבו. רק הלחץ הצבאי יביא את החטופים הביתה וצריך לוודא שיש לנו את המטריה הבינלאומית שראש הממשלה עומל עליה מתחילת המלחמה. אני קורא לראש הממשלה ולצבא לסיים את המלאכה", הוסיף.

בסוגיית החטופים טען: "אנחנו צריכים לעשות הכל אבל החטופים לא יחזרו לפני שנשמיד את החמאס. זה מה שיביא את החזרת החטופים. הדרך היחידה שהצליחה היא הלחץ הצבאי והתמרון שלנו בתוך עזה. כרגע נעבור לרפיח ואתה תראה שהחטופים יחזרו".

בנוסף התייחס לזירה הצפונית מול החזבאללה: "אני מגדיר את היום שאחרי. האם היום שאחרי הוא אחרי הפסקת האש? אני מגדיר את היום שאחרי בתור היום שתושבי הדרום והצפון יחזרו לבתיהם בבטחה".

תיעוד ממצלמות במרחב חאן יונס של משפחת ביבס (צילום :דובר צה"ל)

עוד הוסיף על הדיונים לגבי ההגבלות על עלייה להר הבית בחודש הרמדאן: "עדיין יש דיונים, ראש הממשלה צריך לקבל החלטה לפי כל ההערכות. חייבים להטיל את כל המגבלות שצריך מבחינה בטחונית כדי שזה יעבור בשקט. הרמדאן לא יכול להיות טריגר למהומות, לא בהר הבית ולא ברחבי הארץ".