מלחמת חרבות ברזל: יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט לשעבר חבר הכנסת גלעד קריב (מפלגת העבודה) שוחח היום (ראשון) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM ופרש את משנתו על התנהלות המשטרה בהפגנות בקפלן ובכיכר החטופים.

מגלגלת את הכדור: ההצהרה הישראלית שעשויה להפעיל לחץ על החמאס בעסקה
האס הישראלי: הקשר של חמאס בין עסקה לרמדאן

ראשית הגיב להפגנות אמש בקפלן: "המשטרה לא צריכה להפעיל מכת"זיות, היא הפעילה בניגוד לחוק ולנוהל של עצמה. מה זה לא למדנו? כל מי שמשרת במילואים ונרתם למשימת התנדבות למדו. השר העבריין לביטחון לאומי לא הפנים, זו המדיניות שלו".

"כששר מנהל את המשרד שלו כמו החצר הביזנטית לא צריך להוריד הוראה בכתב, לכולם ברור מה רוח המפקד", המשיך. "השר בן גביר עלה לדיון בנוגע לאלימות המשטרה ואמר איך אפשר להפעיל מכתזית בירושלים על חרדים ולא בתל אביב - הוא מעביר את המסר שלו".

"ראינו אתמול מכתזית שמעיפה אזרח, פרשים שעולים על המדרכה, פרש שמצליף עם שוט על ראשו של מפגין מבוגר. המשטרה בסופו של דבר מבינה שהיא מקבלת רוח גבית להיכנס עם פרשים באנשים".

עוד טען על התנהלות הממשלה: "תקציב 2024 המעודכן משקף שהממשלה והקואליציה הבינו? איך יש פה 5 מליארד שקלים כספים קואליציוניים? ותקציב למרכזי החוסן של יהודה ושומרון! מה עם מרכזי החוסן של הדרום והצפון? אנחנו בתוך לחימה, אי אפשר בכמה שבועות של לחימה לתקן מחדלים שנוצרו במשך שנים".

מכת"זית בהפגנה בקפלן (צילום :דוברות המשטרה)

"היה ראש ממשלה שהזרים כסף לחמאס, היה ראש ממשלה שלא טיפל באיומים. המצב בצפון ובדרום הוא כישלון גם צבאי ומודיעיני שעוד נדבר ונתחקר, אבל רק מאדם אחד לא שמענו שמקבל אחריות והוא האדם שהוביל את מדינת ישראל ברוב השנים האחרונות שתחתיו התעצמו החמאס והחיזבאללה ואי אפשר לטשטש את זה".

"גולדה אחרי מלחמת יום הכיפורים נבחרה ברוב ענק והתפטרה", אמר לסיום. "האם מישהו מחברי הליכוד והממשלה הבטלנית הזו, אתה יודע שעד עכשיו אין מנהלת לטיפול בתושבי הצפון?".

עריכה: אריק ברח"ד