על פי סקר "מעריב" שפורסם היום (שישי) "יש עתיד" בראשות ראש האופוזיציה יאיר לפיד יורדת לשפל של 10 מנדטים בלבד. לפיד התייחס לתוצאות הסקר בחשבון הפייסבוק שלו וכתב "ערכים חזקים וסקרים חלשים. מעולם לא הייתי גאה יותר".

״נתניהו היה שפוט של אהרון ברק, השופטים במשפט אומרים שתפרו אותו״ | פודקאסט מעריב
תאריך המסמך הסודי שנחשף ״בעובדה״ נתן אגרוף בבטן הרכה של נתניהו | מיקי לוין

"הטקסט הזה מיועד ליש-עתידניקים. רק להם", כתב לפיד בפוסט. "בחודשים האחרונים נחתכנו בסקרים בחצי. למפלגה פוליטית זו מכה כואבת. היא כואבת עוד יותר מפני שאנחנו יודעים בדיוק מה היינו צריכים לעשות כדי שזה לא יקרה – להיכנס לממשלת נתניהו, להוריד את הראש, בעיקר לשתוק. החלטנו אחרת כי ערכים לא נועדו לימים שבהם הכל בסדר, אלא דווקא לימים הכי קשים. זה תמיד מבחן המנהיגות: האם אתה מוכן לעמוד על האמת שלך גם כשהיא לא פופולרית? התשובה שלנו היא כן. יום אחד, אחרי המלחמה, אחרי השינוי הישראלי הגדול, נסתכל אחורה ונראה שזו הייתה שעתנו היפה ביותר".

עוד כתב, כי "אם היינו נכנסים לממשלה, אז אחרי האסון של ה-7 לאוקטובר בנימין נתניהו היה מקבל במתנה קואליציה של 106 מנדטים, הגדולה בתולדות המדינה. במצב כזה המסר לאזרחי ישראל וגם לעולם היה בלתי נמנע: אין בעיה עם נתניהו, אפשר לסמוך עליו, אין בעיה עם המנהיגות שלו, הוא יכול להישאר לנצח. אין בעיה עם זה שהאנשים הכי קיצונים ואלימים בישראל הם חלק מהממשלה".

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

"אלה הדברים שרק אנחנו אומרים בימים אלה: העם היהודי עבר את האסון הנורא ביותר מאז השואה – כל מי שאחראי לזה, יצטרך ללכת; המלחמה מנוהלת ללא אסטרטגיה והחטופים עוד לא חזרו הביתה – לא נסכים לזה ולא נקבל את זה; הכוחות האנטי-דמוקרטים ממשיכים להוביל מאחורי הקלעים את המהפכה המשטרית – אנחנו לא נפסיק להיאבק בהם; בחירות עכשיו והחלפת הממשלה זה הדבר שמדינת ישראל צריכה יותר מכל, בשביל הניצחון, בשביל הביטחון, בשביל עתיד הילדים שלנו", הוסיף ראש האופוזיציה.

יאיר לפיד בקריאה להקמת "ממשלת חירום" (צילום: עידו רימון)

עוד כתב לפיד, "הייתי שמח אם היה מישהו אחר חוץ מאתנו שיכול להשמיע את הקול הזה, אבל אין. זו חובתנו כמפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר. זו חובתנו. בשביל זה הצבעתם. מעולם לא חמקנו מהמחויבות שלנו למדינת ישראל, לא נעשה את זה כשהיא הכי צריכה אותנו. אם היינו מורידים את הראש ושותקים, מה זה היה אומר? שאין יותר אופוזיציה בישראל? שבגלל המלחמה הפסקנו להיות דמוקרטיה? שאנחנו חיים בשלום עם זה שבן גביר מפקד על המשטרה בהר הבית ואורית סטרוק מעבירה את הכסף שלנו לגורמים הכי קיצוניים בחברה הישראלית? לא נלך לכיכר החטופים בשבת כדי לא להרגיז אף אחד? לא נלחם על גיוס לכולם בזמן שכל יום נהרגים לוחמים בעזה?".

לסיום ציין כי "על הקיר בכל אחד מ-170 המטות שלנו בארץ יש שלט קטן, שעליו כתובה אמנת יש-עתיד. סעיף מס' 1 אומר: "בכל פעם שיש התלבטות בין טובת המפלגה לטובת המדינה – טובת המדינה קודמת. בחודשים האחרונים אנחנו עומדים בסעיף הזה, למרות כל הלחצים. אני מאמין שבהמשך זה ישתלם לנו ולמדינת ישראל, ויוביל להקמתה של ממשלה טובה והגונה שתתן לנו תקווה וחזון. מעודי לא הייתי גאה בנו יותר".