מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת אוהד טל שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM והסביר מדוע לדעתו הישיבות לא צריכות לקבל כסף בעקבות סירוב המגזר להתגייס.

"הצטרף למלעיזים": ברקת תקף בחריפות את נתניהו - בליכוד לא נשארו חייבים
ידברו רבות על הלילה הזה: התקיפה שכפתה על נסראללה משוואה קשה לעיכול

בפתח הראיון אמר: "אני חושב שכמו כל אזרח ישראלי אני עצוב מאוד מהדבר הזה. גם מההתנהלות שדבר כל כך משמעותי לא מגיע לקבינט בצורה מסודרת להחלטה זאת בעיה אחת. אבל יותר חמור מזה. אולי מישהו שכח שיש לנו כרגע חטופים בעזה ולא מקבלים את התרופות ששלחו להם".

"אות חיים שהבטיחו לנו מהם עדיין לא קיבלנו", המשיך. "ואנחנו עכשיו כל כך עסוקים בלעשות מחווה לגרמניה בלהעביר יתומים של הפלסטינים מעזה ליהודה ושומרון? אנחנו התחלקנו על השכל? אנחנו רוצים לנצח את המלחמה או שאנחנו רוצים להמשיך להתעסק במחוות המוניטריות?".

"ככל שהלחץ של החברה האזרחית כלפי חמאס יגבר כך אנחנו נוכל להתקדם הלאה ולהכריע את חמאס. יש חשיבות גם לאלמנט המוסרי, כל עוד את הדברים שהבטיחו לנו כבר, עשינו מחוות, כל עוד אנחנו יודעים שהדבר הזה לא קרה, העברנו תרופות ובתמורה הובטח לנו שהתרופות יגיעו לחטופים שלנו , אנחנו יודעים שדבר כזה לא קרה. הובטח לנו שנקבל אות חיים במסגרת המחוות ההומניטריות שעשינו כבר", הוסיף.

על גיוס החרדים

"אני לא נגד חס וחלילה החרדים, אני בעד החרדים, אני רק חושב שאחרי ה-7 באוקטובר אנחנו מבינים, הבנו את זה בדרך הכי ברורה וקשה, שהאתגרים הביטחוניים שמדינת ישראל צריכה להתמודד עכשיו, זה האוכלוסייה לא נמצאת עכשיו בצפון הארץ", הסביר. "הדבר הזה נובע מצורך גדול בכוח אדם שיוכל לתת מענה לאתגרים הביטחוניים. אנחנו כרגע אל מסוגלים לעמוד באתגר שעומד מולנו. אנחנו חייבים את ההשתתפות של כולם, את הנשיאה של כולם בנטל הזה".

יצחק יוסף: "אם יכריחו חרדים להתגייס - נעזוב לחו"ל" (צילום :ללא קרדיט)

לאחר מכן אמר: "אני כרגע יושב בוועדת חוץ וביטחון, אני שומע את האתגר, אני כרגע לא עושה את החשבון הפוליטי. מדינת ישראל זקוקה למכן קיומה, למען ביטחונה, היא זקוקה לאנשים שיישאו בעול של בטחון מדינת ישראל. אני רק רוצה להזכיר שב-2064 לפי הלמ"ס, האוכלוסייה החרדית תהיה שליש ממדינת ישראל, באמת אני שואל אם לא נעשה את זה עכשיו".

"אני לא עוסק עכשיו בפירוק הקואליציה. יש הרבה מאוד מהלכים שמתקדמים בשקט, מתחת לרדאר בתוך הציבור החרדי. הרבה מהמגזר מבין את המציאות שהשתנתה הוא רוצה להשתלב, הוא מעוניין להשתלב בחברה הישראלית, הוא מעוניין גם חלק מהנושא הזה של צה"ל ואנחנו צריכים לאפשר לו את זה".

"אני לא חושב שצריך לעצור כל תקצוב למגזר בכלל. כמו שלא עוצרים את התקצוב למגזרים אחרים שאחוזי ההשתלבות שלהם הם לא כמו שהיינו רוצים לראות. מדינת ישראל לא צריכה לממן מנגנון שכל המהות שלו הוא עידוד אי השתלבות במדינת ישראל".