התדרדרות ביחסי ישראל־ארה"ב? ברקע המשבר החמור מול ארצות הברית, הכתבת המדינית של מעריב אנה ברסקי התייחסה לנושא, והגיבה לדבריו של צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט שקרא בין היתר ליציאה לבחירות בישראל.

ההתחייבות של גלנט לאמריקאים וההבנות עם מצרים: ישראל נערכת לכניסה לרפיח
ג'ו ביידן טוב לישראל? זהו האחוז מהציבור שתומך בנשיא ארה”ב

"משבר בהחלט כן, ואני לא חושבת שצ'אק הוא הסממן של המשבר הזה", אמר ברסקי בפתח דבריה, "המשבר אכן קיים. מצד שני, האם יחסנו עם ארה"ב הגיעו לקיצם? לא הייתי ממהרת. אבל זה בהחלט משליך אותנו ישירות לשנת 2015, הקדנציה השנייה של אובמה. כל שני וחמישי כל כותרת שנייה הייתה המשבר העמוק ביחסים בין נתניהו לאובמה, בין ישראל לארה"ב. בסופו של דבר אנחנו עדיין ביחסים עם ארה"ב".

נאום ''מצב האומה'' של נשיא ארה''ב ג'ו ביידן - 2024 (צילום: רויטרס)
נאום ''מצב האומה'' של נשיא ארה''ב ג'ו ביידן - 2024 (צילום: רויטרס)

"הממשל האמריקאי מאמין לסקרים. ברור שהם אומרים אמת, זה באמת הלך הרוח", הוסיפה, "בקטע הפרסונלי, יכול להיות דווקא בעניין הם מאמינים בזה יותר מדי. כשהם רואים לאן הרוח בישראל נושבת יכול להיות שהם כן מאמינים. זה לא שנתניהו, בשונה מהמצב עם אובמה, בא לממשל ביידן, מרים טלפון ומבטיח הבטחות. הוא די ברור במה שהוא אומר, אבל מה שהוא אומר נורא לא מוצא חן בעיני הדמוקרטים".

לאחר מכן התייחסה לדבריו של מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר: "תוכן הדברים  הם באמת משהו שהוא מאוד תקדימי. בא בן אדם, בסדר גודל של תפקיד הרוב הדמוקרטי בסנאט, והוא מונה את ראש ממשלת ישראל באותה קבוצה עם חמאס, כל הגורמים שמערערים את האזור".

לסיום התייחסה לבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בנובמבר הקרוב: "אני חושבת שאם נתניהו מנסה לנתח קדימה, זה פחות מזהיר משני הצדדים - גם ביידן וגם טראמפ זו תהיה קדנציה שנייה. גם ביידן יש לו מה להגיד לביבי ועל ביבי, כך שאני חושבת שכאן יש מקום לחששות, ומצד שני גם טראמפ, שמענו וקראנו את כל המשקעים, כל המטען שהוא מביא איתו לבית הלבן".