ח"כ דני דנון ('הליכוד') שוחח הבוקר (ראשון) בתכנית של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להצהרתו של גדעון סער כי אם לא יצורף לקבינט המלחמה, מפלגתו תפרוש מהממשלה: "רה"מ צריך לשקול קודם כל מה זה גורם ליציבות", אמר.

למה לו פוליטיקה עכשיו? הסימנים למפץ הפוליטי של סער היו באוויר
ביקורת בליכוד על ההתנהלות במלחמה: "זה הזמן לעשות חשבון נפש"

עוד המשיך באותו נושא: "מדובר על סיעה של 12 מנדטים שהתפצלה לשניים, והיום הפיצול הזה יוצר איזשהו ויכוח על מקום בקבינט. אני מבחינתי חושב שכל מי שיכול לתרום לקבינט, לצרף אותו, אבל ראש הממשלה צריך כאמור לשקול קודם כל מה זה גורם ליציבות, הרי יש לו גם הסכם עם בני גנץ שהוא חתום עליו. אם אתה מסתכל על המספרים, סיעה של 12 מנדטים דורשת שלושה נציגים בקבינט המלחמה, זה לא פרופורציונלי לחלוטין. זה מאתגר, אבל אני חושב שצריך להתמקד כרגע במה הקבינט מחליט, פחות מי החברים שם". 

על המו"מ המתגבש מול חמאס לשחרור חטופים, ציין: "ההצעה שקיבלנו מחמאס היא רעה, אין עוררין על כך, אבל היא נותנת פתח להמשך משא ומתן. ברור לכל בר דעת שנצטרך לשלם מחירים כואבים אבל יש דברים שלא נוכל להתפשר עליהם. אחד הדברים זה העניין של הפסקת המלחמה. ברור ששום הסכם לא יכול לכלול את הסעיף של הפסקת המלחמה, זה דבר שאנחנו מבהירים אותו למתווכים, שזה בכלל לא עומד על סדר היום. חזרת עזתים לצפון זה דבר בעייתי מאוד, זה אחד ההישגים היחידים שלנו כרגע במלחמה, אבל אני משאיר את זה כרגע לקבינט לדון בדברים". 

דנון הדגיש: "אחד ההישגים הגדולים, חוץ מהפגיעה ביכולת השלטונית של חמאס, שהיא חלקית, זו באמת השליטה שלנו בצפון וצריך לחשוב טוב טוב, אם אנחנו מוותרים על ההישג הזה - מה זה אומר לגבי המשך הדרך, לגבי החטופים הנוספים שיישארו שם". 

לשאלה אם כך מה ישראל עשתה שם כמעט חצי שנה, ענה: "פעלנו ולפי דעתי היינו יכולים לפעול יותר וצריכים לפעול יותר. היינו צריכים להמשיך את המומנטום של תחילת המלחמה גם למחנות המרכז, גם לרפיח, כרגע אנחנו רואים שאותם אלו שאמרו לנו להאט ולפעול אחרת, באים ואומרים, 'כבר עברו חמישה חודשים', לכן לא צריך להקשיב לידידים שלנו. הידידים שלנו, כמובן ארה"ב, אירופה, כל מי שכאילו בא ואומר, 'אנחנו רוצים לעזור לכם אבל אל תעשו אחת, שתיים ושלוש', לא תמיד צריך להקשיב להם". 

דנון נשאל האם לא להקשיב גם לארה"ב עכשיו, והשיב: "אני חושב שבנושא של רפיח ומחנות המרכז, אנחנו צריכים לומר, 'הפעולה הזאת מתבצעת'. אתם רוצים לדבר איתנו על איך, על מתי, באיזה אופן, אנחנו מוכנים לדבר, אבל במהות, זה כמו שנשאל את עצמנו 'אנחנו מחויבים לחיסול חמאס או לא?', אי אפשר להשאיר להם מקום מקלט שבו הם יחכו עד לסוף המלחמה. אני מהתחלה אמרתי שצריך להיכנס לרפיח, ביום הראשון, באותה פעולה של צפון הרצועה, ואני חושב שזו הייתה טעות לא לעשות את זה, אבל עכשיו זו טעות לדחות את זה". 

לבסוף, סיכם: "אני חושב שבסוף אנחנו מסתכלים על מבחן התוצאה, חמאס מוכרע, זה ניצחון, חמאס נמצא בשטח, זה כישלון. זה מאוד פשוט. לגבי הסיוע, אני חושב שכרגע עם כל הרצון הטוב של הקהילה הבין־לאומית, צריך לשאול את השאלה - מי מחלק את הסיוע ולא איך הוא מגיע לרצועה. גם אם עכשיו יהיה מזח ויגיעו לפה ספינות ויגיע לפה מזון ובסוף החלוקה תיעשה בידי גורמים שקשורים לחמאס, זה יקשה מאוד על סיום המהלך שלנו בעזה".