שר החוץ ישראל כ"ץ קרא היום (רביעי) לכל הקהילות היהודיות ברחבי העולם להתאגד ולהקים חזית הסברתית עולמית מאוחדת, על רקע הזינוק באנטישמיות הגוברת בארה"ב, אירופה ומקומות נוספים ברחבי העולם.

בעקבות חשיפת 'מעריב': קיש חזר בו - והודיע כי טקס פרסי ישראל יתקיים כמתוכנן
"נתניהו הוא החמצה גדולה; יש לו הכל, אבל הוא יהיר וטועה" | יעקב אחימאיר פותח הכל

לפי דו"ח האנטישמיות של משרד התפוצות, הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית, מאז מתקפת ה-7 באוקטובר חלה עלייה דרמטית של מאות אחוזים באירועי אנטישמיות. בארה"ב חל זינוק של כ-337% בהתקפות אנטישמיות, באנגליה 512%, אוסטרליה עם עלייה של 738%, ו"השיאנית" בזינוק בהתקפות אנטישמיות היא ברזיל עם נתון של 961%.

השר כ"ץ: "אני פונה אליכם בלב כבד בעקבות הטרגדיה של ה-7 באוקטובר, יום שבו התרחש רצח חסר רחמים של למעלה מ-1,200 ישראלים חפים מפשע, וחטיפתם של למעלה מ-250 ישראלים ואחרים לתוך המנהרות האפלות של עזה. יותר מחמישה חודשים חלפו ו-134 מאחינו ואחיותינו עדיין בשבי".

"התגובה שלנו כאומה היא חד משמעית - מלחמה להשבת הביטחון שלנו", המשיך. "אנחנו נאבקים למען שלוש מטרות מובהקות: מיגור החמאס, החזרת כל החטופים וסילוק הטרור מעזה. הקרב שלנו לא ידעך עד שהמטרות הללו יובטחו".

"באופן מדאיג, מאז אותו יום מזעזע, האנטישמיות גברה ברחבי העולם, ופנתה לא רק לישראל אלא לקהילות יהודיות בכל מקום. ההפחדה העומדת בפני רבים שחוששים כעת לחשוף את זהותם היהודית אינה מתקבלת על הדעת. זוהי תזכורת מובהקת לכך שזכותנו להגנה עצמית ולקיום מאותגרת. איננו יכולים לעמוד בחוסר מעש ולסמוך על אחרים שיילחמו עבורנו", הוסיף.

תקיפת תשתיות אמל"ח בלב אוכלוסיות אזרחיות בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

לאחר מכן אמר: "אל מול זה, אני מציע להקים חזית הסברה עולמית מאוחדת. קואליציה זו תילחם באנטישמיות ובהשמצה של ישראל ויהודים ברחבי העולם בכל חזיתות התקשורת, תוך גיוס אזרחי ישראל, ממשלת ישראל, התפוצות, ידידי ישראל והעולם היהודי ובעלות ברית בינלאומיות. השתתפותכם חיונית - יחד נוכל להתגבר על השנאה המבקשת לפלג ולהחליש אותנו כאומה".

"האחדות והנחישות שלנו מגדירות אותנו, במיוחד בעת מצוקה", כתב כ"ץ בסיום המכתב. "הכוח שנמצא בסולידריות שלנו הוא שינחה אותנו בסערה הזו. בעודנו מתקדמים הלאה, חשוב שנתנהל על ידי תבונתם של חכמינו: "כל ישראל ערבים זה לזה" - "כל ישראל אחראים זה לזה". כולנו מאוחדים בצדקת מטרתנו ותקיפים בצדקת דרכנו".