ראשי רשויות מקומיות הצטרפו ליוזמת ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, לחגוג בצניעות את יום העצמאות. במכתב אותו יזם קוניק, המשמש גם כיו"ר ועדת התרבות והספורט של מרכז השלטון המקומי ואליו הצטרפו ראשי רשויות נוספות, הוא קרא להצניע את חגיגות יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל, לנהוג בסולידריות עם המשפחות השכולות, לכבד את כאבן הטרי ולהתאחד למען החזרת החטופים הביתה בשלום.

המחבל שהיה מעורב ברצח שלושת הנערים ב-2014 נעצר בבי"ח שיפא
לאחר הסירוב של קנדה למכור נשק לישראל - ידידתנו הטובה שולחת לנו מסר

בין ראשי הערים שהצטרפו לקוניק היו ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראשת עיריית גני תקווה, ליזי דלריצ'ה, ראש מועצת קדימה-צורן קרין גרין וראש עיריית רעננה חיים ברוידא.

"עם ישראל נמצא באחת התקופות הקשות והמורכבות ביותר שידע. השנה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, צפוי להיות מורכב אף יותר, כאשר הצטרפו אלפי משפחות חדשות למעגל השכול, לצד 134 חטופים וביניהם ילדים, נשים, גברים וקשישים, הנמצאים בשבי חמאס ואנו נמצאים עדיין בתוך מלחמה קשה, שלא ברור מתי ואיך תסתיים", צויין במכתב.

מלבד חגיגות יום העצמאות, קוניק יצא בקריאה לנהוג באיפון גם במהלך יום הזיכרון כולו, לפתוח את בתי הקפה והמסעדו החל מהשעה 12.00 בצהריים ולהימנע מהשמעת מוזיקה במקומות ציבוריים, לרבות מקומות בילוי ופנאי.

"זוהי העת לסולידריות חברתית, זמן לאחדות והזדהות עם כא המשפחות השכולות, שכן השנה, הקושי של אותן משפחות לנסוע ולצאת מבי העלמין, לפגוש באזרחיםי היושבים בבתי הקפה ובמסעדות עשוי להיות קשה במיוחד", ציין עוד קוניק.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער אמר עוד: "יום העצמאות השנה הוא לא עוד יום עצמאות, ישנו קושי לחגוג ולשמוח, כאשר אלפי משפחות איבדו את יקיריהם והצטרפו אל מעגל השכול בחודשים האחרונים, לצד 134 חטופים שעדיין מוחקים בעזה ונמצאים בסכנת חיים מיידית. זוהי העת לסולידריות חברתית, להבין את כאבן של המשפחות ולפעול בצורה מכבדת ומכילה את כאבן ככל האפשר".

ראש המועצה המקומית קרן גרין, אמרה: "מדינת ישראל חוותה ב-7 באוקטובר טרגדיה וטלטלה נוראה, שלא זכורה לנו כדוגמתה. אלפי משפחות הצטרפו למגל השכו ועם שלם איתן ועם החטופים שאנו מצפים לשובם".

בנימין נתניהו על המלחמה בעזה (צילום: עומר מירון / לע״מ)

לדביר ראש עיריית גני תקווה, ליזי דלריצ'ה, מאז אירועי ה-7 באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל, כל ישראלי מבין שחיינו השתנו.. "החלטנו כי את חגיגות הצעמאות נקיים באופן מצומצם עד אירועים קהילתיים בדגש על הדור הצעיר וללא אומנים גדולים", היא הודיעה.

ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, ציין עוד, כי המלחמה שטרם הסתיימה, כאב השכול, החשש לגורל החטופים והמורכבות הבטחונית, מהווים שיקול מרכזי בעירייה הבוחנת את קיומם בעת הזו של חגי ישראל. "החלטנו לקיים ברעננה את אירועי יום העצמאות כבשגרת שנים עברו, במתכונת התואמת, כמובן, את המצב הנוכחי", הוא הודיע.