ח"כ קטי שטרית (הליכוד) שוחחה היום (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו ברדיו 103fm על סערת מתווה הגיוס ומתחה ביקורת קשה על תפקוד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה.

במצרים בטוחים: לנתניהו יש אינטרס אחד והוא לא החזרת החטופים
הרצוג בעקיצה לנתניהו: "לישראל אין ידידה גדולה יותר מאשר ארצות הברית"

כשנשאלה תחילה האם ישראל בדרך לבחירות, השיבה: "אני לא חושבת. אנחנו לא בדרך לבחירות. זה לא יתכן. ובתסריט שיהיו בחירות לא ידונו על זה גם בממשלה הבאה אם היא תהיה ממשלה לא ימנית? קרה משהו ב-7 לאוקטובר. גם החרדים מבינים שמדינה שלמה נמצאת בצו 8 מצפוני ואין ברירה וחייבים מתווה".

עוד הסבירה: "עם החרדים לא הולכים בכוחניות ולא מכתיבים להם דברים, יש כאן בעיה הלכתית.  צריך לקחת דוגמא מפרויקט אופק חדש שהחרדים דחו, לקח מספר שנים לשכנע את החרדים שלא מדובר במשהו שעושה הפיכה בשיטות הלימוד שלהם, והיום הם עומדים בפתח הפרויקט".

על השאלה האם היא מצטרפת לדבריו של השר ברקת, שאמר שמתווה ההשתמטות מביש, ענתה: "איך אתה יודע מה המתווה? אני לא מדבררת אף שר. אני מדברת בשמי, ואני חושבת שלשים אקדח על הרקה ולהגיד שצריך לתת תשובה היום, אני חושבת שיש פה רצון עז להפיכה משפטית. תפקידה של היועצת המשפטית לממשלה הוא לייעץ. לא לפסוק ולא להכשיל. לצערי היא לא יועצת היא פוסקת. הפסקת קצבאות זו פסיקה. היא מכשילה את הממשלה. בזמן שאנחנו מנהלים מלחמה היועמ"שית מנהלת מלחמה נגד הממשלה". 

עוד אמרה: "היא פועלת בשדות פוליטיים, בניגוד לסמכויות שלה. לצערי הרב היא משרתת את הממשלה הקודמת שלא מצאה גם פתרון, ממשלה בלי חרדים ובלי פתרון, גנץ נתן להם דף לבן ואמר שהוא יחתום על כל דרישות החרדים".

בהמשך טענה: "מדברת איתך אמא לשני חיילים שמגויסים עכשיו, אז אף אחד לא יבוא ויגיד לי שאני מזלזלת במילואימניקים שאנו מעבירים להם הטבות ופועלים לטובתם, לא שמעתי את יריב אומר את זה על המגזר הערבי, למה שהם לא יעשו שירות אזרחי?".

עוד התייחסה למחלוקת סביב פגרת הח"כים: "המילה פגרה היא מילה מטעה. זה לא פגרה. יש ועדות שמתקיימות. תיבחן אותי ואני מבטיחה לך שהדרכון שלי מופקד בידך, ההפך הוא הנכון, כל החודש ביקשתי להשתבץ בכל הסיורים בבתי החולים ולהיפגש בילדים בסיכון, אתמול העברתי שני חוקים חשובים מאוד". 

סייע בהכנת הכתבה: אליעזר בן יהודה, 103fm