מגיש חדשות 12 עופר חדד פתח אמש (ראשון) את הדיווח שלו ממחאת הענק כנגד הממשלה בירושלים עם שתי הערות חשובות: לא כל משפחות החטופים הן בעד בחירות עכשיו ואם נתניהו היה מונע את העסקה להשבת יקיריהם מעזה - גנץ ואיזנקוט כבר לא היו בממשלה. העיתונאי ככל הנראה לא דמיין את הביקורת הציבורית לה הוא יזכה בעקבות הדברים הללו, כשהוא אמר אותם.

עדיף מאוחר מאשר אף פעם? ישראל נזכרה באיחור רב לטפל בקן הצרעות בשיפא

חדד צייץ את אותם הדברים גם בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו. חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר הגיבה לו: "חבל שבימין ובציונות הדתית לא אירגנו עצרת למען עיסקה להחזרת החטופים. למעשה הם אירגנו הפגנות נגד. כל הסיפור יכל להיראות אחרת לגמרי אם היתה התגייסות לטובת החטופים בקרב תומכי הקואליציה - אך הם הפכו הכל לפוליטי. אתה בטח לא מצפה שהמשפחות האומללות ישבו בבית חצי שנה אחרי שילדיהן הופקרו וימשיכו לחכות בנימוס לממשלה".

סתיו שפיר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
סתיו שפיר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

העיתונאית שני אשכנזי צייצה בתגובה: "יש קומץ משפחות שאכן לא כורכות את הדברים, ואני לא מבינה מאיפה היומרה להטיף ליתר. ואחלה שאתה מאמין לגנץ ואייזנקוט (פשוט פוליטיקאים לא שיקרו מעולם וטובתם האישית בכלל לא מעורבת כאן, כי זה לא שהם מתחזקים בסקרים או משהו), לא כולם חייבים".

המשפיענית הפוליטית מגי אוצרי כתבה: "אני מבינה שעכשיו אתה מחליט עבור משפחות החטופים במה לכרוך את המאבק שלהם. עוד משהו שתרצה להחליט עבורם בקור רוח ממקום שבתך הנוח? פשוט לא החליטו ככה עבורם מספיק דברים". עורכת חדשות טלי בן עובדיה צייצה: "הנאום הפוליטי של עופר חדד בפתח המהדורה המרכזית - אף דובר של נתניהו לא היה מנסח את זה טוב יותר".

אחד ממובילי המחאה, רן הר נבו, כתב יותר באריכות על הדברים של חדד, בין היתר: "פשוט בושה. עולב טלוויזיוני שהוא רק המשך לחברת חדשות שירדה מזמן מנכסיה והפכה להיות גלגל השיניים המשומן בין נתניהו לאופיום להמונים".

בסיום הערב, כשחדד ככל הנראה הבין את גודל הסערה שעורר, הוא צייץ: "כמה מילים לסיכום. הממשלה אשמה במחדל ועליה ועל העומד בראשה האחריות להחזיר כל אזרח שהופקר נקודה. כמו כן החטופים מוחזקים בידי ארגון טרור ציני ואכזרי שייתכן שלא רוצה עסקה. קל לחלק הכל לרלביסטים ולביביסטים. ב״ה לא הייתי במשחק מעולם וגם לא הערב. אפשר ורצוי לקיים דיונים עם טיעונים".

התגובות לא איחרו להגיע גם לציוץ הזה, כאשר החשבון הרשמי של מחאת ההייטק הגיב: "נאום פוליטי הזוי של עיתונאי מנותק, שהמקורות שלו נעים איפשהו בין הוואטסאפ שלו לטלפונים של המקורבים שמציפים אותו. מתי היית בשטח, עופר חדד? מתי דיברת עם אנשים, הפעלת מקורות, בדקת באמת את השטח? מתי ירדת לאחרונה משולחן הזכוכית באולפן ובדקת את השטח?".