מתאם השבויים והנעדרים לשעבר ירון בלום התראיין היום (חמישי) אצל בן כספית ואריה אלדד מרדיו 103FM לגבי החיסול בדמשק, לגבי סבב המינויים שמתכנן ראש השב"כ רונן בר, ולדבר החולייה שנעצרה לאחר שניסתה להקים ארגון שיפגע בשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ("עוצמה יהודית").

גם טראמפ מעורב: ארה"ב, סעודיה וישראל בדרך ל"מגה דיל" בעזה
משפחות חטופים נגד ההפגנות הסוערות: "את האנרכיזם אנחנו לא מוכנים לקבל"

חיסול הבכיר האיראני מחמד רזא זאהדי. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות)

באשר לחיסול בדמשק, הוא אמר: "אני לא יודע אם התזמון הוא הנכון, אבל אין לי ספק שההזדמנות הזו הייתה הזדמנות פז". עוד אמר כי הוא חושב שהחיסול היה ראוי: "חסן מהדווי היה מפקד כוח קודס גם בסוריה וגם בלבנון, והיה אחד מהאנשים היותר בכירים במזרח התיכון של משמרות המהפכה".

על מעצרם של שישה תושבי ישראל שניסו להקים ארגון שמטרתו לפגוע בקריית הממשלה, בשדה התעופה, בבסיסים צבאיים וביטחוניים וכן גם תכננו לפגוע בשר לביטחון לאומי אמר: "הם אזרחי ישראל ברובם. חלקם איו"ש, אבל אין ספק שהם תכננו לבצע פעילות טרור חמורה בשטח ישראל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: דוברות המשטרה)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: דוברות המשטרה)

בלום הוסיף: "בחודשים האחרונים, אותרו על ידי שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל מספר חשודים לא מועט, גם מרהט, תושב לוד, תושב ואדי ערה, בנוסף לזה נעצרו מספר תושבי השומרון. במסגרת החקירה, מה שעולה זה שהתכוונו לבצע פיגוע גם כנגד בסיסי צה"ל ומתקנים מאובטחים, כולל נתב"ג, כולל קריית הממשלה בירושלים, תכננו לבצע פיגוע בקריית ארבע וגם עלתה כוונה לחסל את השר בן גביר", שיתף במה שידע. 

עוד בהקשר לשב"כ ולבן גביר, נשאל בלום על סבב המינויים שראש הארגון, רונן בר, מתכנן לעשות: "לדעתי הוא האיש הנכון למנות את הדור הבא של הנהגת השב"כ. מי שמכיר את רונן בר יגיד לך שהוא איש ראוי מאוד", והסביר את דבריו: "בן אדם שסיים עכשיו תפקיד כראש מרחב ירושלים שלוש שנים, האם הוא צריך ללכת לתפקיד הבא או לחכות עד שיתחלף ראש השב"כ שזה יכול לקחת גם שנתיים או שלוש?".

רונן בר ראש השב''כ (צילום: יונתן זינדל)
רונן בר ראש השב''כ (צילום: יונתן זינדל)

כאמור, ראש השב"כ רונן בר אמר לבכירי הארגון כי יתקיים סבב מינויים נרחב לאחר הרמדאן. הם יבוצעו כשהוא עדיין בתפקיד, כך דווח ב"כאן חדשות". מדובר במינויי קבע שייכנסו לתוקף בקיץ, והנבחרים - צפויים להיות חלק מההנהלה הבכירה של הארגון. המשמעות: בר, שהיה ראש השב"כ בעת ה-7 באוקטובר, יהיה אחראי על מינויים של בכירי שב"כ הבאים.

כשנשאל האם ראש הממשלה והממשלה יכולים לעצור את המינויים, ענה בלום: "ראש הממשלה יכול לעצור כל דבר, אבל אם הוא יעצור בשב"כ, אז הוא יצטרך לעצור בכל מקום אחר, כולל אצלו, כי כולם נמצאים באותה עגלה". כשנשאל על תגובתו של בן גביר, ענה בלום: "בן גביר רק חי מכותרות, הוא לא עושה שום דבר חוץ מכותרות ופרובוקציות. חוץ מלחמם הוא לא עושה שום דבר".