העיתונאי ישי כהן התראיין היום (שני) בתכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפר על הכתוב במכתב שפירסמו רבני ש"ס שמתנגד לחוק הגיוס: "כאן מדובר במכתב שמבחינתם לא מגיע ממקום של זלזול או פגיעה במי שכן הולך לצבא, אלא אירוע פנים חרדי ובסוף ש"ס מייצגת כשליש מבני התורה החרדים, והם באים ואומרים: 'בסוגיית הגיוס, אנחנו בעמדה אחידה עם כל ההנהגה הרוחנית-חרדית, לא מוכנים לפשרות ואפילו לא לוקחים כמה צעדים אחורה'".

בלהט הוויכוח על חוק הגיוס: סוגיה מרכזית ומהותית אחת חמקה מהדיון הציבורי

אפילו טלי גוטליב מתנגדת: האמת מאחורי החוק המושחת לתפירת ג'ובים

כהן, כתב באתר 'כיכר השבת', טען: "יש כאן סוג של קו ברור שההנהגה הרוחנית של הציבור הספרדי-חרדי מציבה להנהגה הפוליטית. אפשר להסתכל על המכתב הזה מכל כיוון, החשש המרכזי של ההנהגה הרוחנית-ספרדית, שאם יהיו יעדי גיוס, מי שיצטרכו למלא את היעדים האלו יהיו בני עדות המזרח והציבור האשכנזי-חסידי-ליטאי לא יהיה שם, רק הציבור הספרדי יהיה שם".

ובהמשך הוסיף: "יש כאן עמדה מאוד חריפה ואני יכול לגלות שכשאני קיבלתי את המכתב אתמול, לא הסכמתי לשדר את המכתב או לדבר על המכתב לפני שהלכתי לבדוק שאכן החתימות אמיתיות מרוב שהופתעתי מהניסוח החריף, כי אני מכיר את סגנון הרבנים, מכיר את החותמים, היה נראה לי קצת מוזר והלכתי לבדוק ואמרו לי 'כן, אלו החתימות שלנו'. מי שחשב שבעקבות האירוע הזה, נראה גיוס של חרדים, טעה. אני ביניהם.
יש כאן קווים אדומים להנהגה הפוליטית. הצבא לא מתאים לציבור החרדי. נתניהו אמר, 'נלך לפשרות', הרבנים אמרו לו 'אין להיכנס עמם למשא ומתן כלל, כל פשרה תביא חורבן לדורות'. הסעיף, אולי הדובדבן שבקצפת בכל מתווה נתניהו לבג"ץ אלו יעדי הגיוס וגם על זה אומרים הרבנים, 'לא יעלה על הדעת שיהיו יעדי גיוס, לא מסכימים, לא מוכנים, מדובר בגזרת שמד'. אם כן, אנחנו מגיעים לנקודה שאפילו המתווה של ראש הממשלה נתניהו, שרוב ככל מתנגדי הקואליציה או מתנגדי אי גיוס החרדים תקפו אותו, גם את המתווה הזה, ההנהגה הרוחנית פוסלת".