ביום שישי האחרון, התגלה למרבה הפלא כי ספרו של יחיא סינוואר "הקוץ והציפורן" ("The Thorn and The Carnation") זמין לרכישה באתר של אמזון עוד מחודש דצמבר. בעקבות הסערה הציבורית והלחץ הכבד על ענקית הקמעונאות - הספר הוסר מהאתר.

בעקבות פניית מעריב: ספר אנטישמי של בכיר חמאס הוסר מאתר אמזון

כך היה מתואר ספרו של מנהיג חמאס, לפני שירד מהאתר: "'הקוץ והציפורן' הינו רומן מרתק פרי עתו של יחיא סינוואר, המתאר את תקופת מאסרו הארוכה בבתי כלא ישראלים. הוא מציג את החוסן ואת האתוס של האיש ששיחק תפקיד משמעותי בעיצוב ההתנגדות הפלסטינית. הרומן מגולל את שנות המאסר של סינוואר, תוך צלילה לנפשו של אדם שמוגבל על ידי חומות, אבל לא ברוחו".

אמזון (צילום: רויטרס)
אמזון (צילום: רויטרס)

זה לא נעצר כאן: "הוא פורס סיפור של כוח רצון ומספק הצצה לחשיבה האסטרטגית, שבהמשך תגדיר את תפקידו של סינוואר בהנהגה הפלסטינית. הקוראים עוברים מסע דרך מבוכי תודעתו, ויכול מאוד להיות עדים לזרעי המבצע של השביעי לאוקטובר. סיפורו של סינוואר הוא לא רק סיפור של הישרדות, הוא עדות לרוחם של אנשים שנמצאים בהישרדות נצחית".

כפי שניתן יכולים לראות - שום אזכור לכך שמדובר ברב מרצחים, שאין לו שם ערך לחיי אדם, גם לא של פלסטינים. אחרי הסערה הציבורית, בתוכה פנייה של הלובי היהודי בבריטניה לבכירי אמזון, החברה הסירה את הספר מהאתר, כחמישה חודשים לאחר שהופיע שם ללא שום הפרעה.