ח"כ משה פסל, הליכוד, שוחח הבוקר (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על המצב הביטחוני המסלים מול האיראנים ועסקת החטופים שלא יוצאת לפועל בעקבות דחיית חמאס את ההצעה האחרונה.

בתחילת השיחה אמר חבר הכנסת: "לא יודע אם עושים לנו בית ספר, אבל אני לא רואה בהיגיון הפשוט שלי, למה שחמאס יסכים כרגע לעסקה, אם זה לא חלק ממהלך גדול זה שהפסקנו את הלחימה דה פקטו והסיוע נכנס, אז שני הקלפים האלה לא על השולחן, כלומר כרגע אין לחימה אמיתית מאז שיצאנו מחאן יונס".

פסל הוסיף: "לגבי לחץ מתוך האוכלוסייה מבפנים אין, כי הסיוע נכנס כל יום. הבוקר שמעתי שביידן לוחץ על ישראל להפסקת אש בלי קשר להחזרת החטופים, אז למה הם צריכים עסקה בכלל? מבחינתם ישראל כל יום מאבדת נקודות, הסיוע נכנס - הכל טוב".

במענה לשאלה עד כמה חברי הכנסת בליכוד מעודכנים בהתפתחויות ענה פסל: "חברי הכנסת, בטח מי שלא בוועדת חוץ וביטחון, הם לא בסוד העניינים, הם לא אלה שמנהלים את המלחמה, לא מקבלים החלטות, בכנות אני אומר 'אני ניזון מהתקשורת'".

חברי מפלגת הליכוד במליאת הכנסת  (צילום: נועם מוסקוביץ')
חברי מפלגת הליכוד במליאת הכנסת (צילום: נועם מוסקוביץ')

ח"כ פסל התייחס לכתיבת המכתב של שבעה מחברי הליכוד: "נכון, כשתוגש איזושהי החלטה לקבינט נוכל להפעיל את הלחץ ולהגיד האם אנחנו מסכימים לזה או לא, לשאול איפה הלחץ הצבאי - זה באמת לא ברור. מה מפעיל לחץ על השטן הנאצי סינוואר? במיוחד שהוא רואה את מה שקורה פה בתוך המדינה, את הקריאה 'בכל מחיר', אז אני לא יודע אולי הוא יעמיד דרישה שהוא רוצה את שדרות".

גדי נס שאל את חבר הכנסת כיצד הגענו למצב הזה דווקא בממשלת הימין "על מלא" ופסל השיב: "כולנו היינו בקונספציה, ימין שמאל, שהאיראנים לא מעניין אותם מלחמה הם רק רוצים להתחזק באזור שלהם. מלחמה עם איראן תהיה בכל מקרה".

ח''כ משה פסל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ משה פסל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בסיום השיחה מתח פסל ביקורת על אמירתו של השר ישראל כ"ץ הבוקר, לפיה במידה ואיראן תפגע בשטחה הריבוני של ישראל, ישראל תבצע פעולת נגד על אדמת איראן. "עדיף לדבר כמה שפחות ולעשות. תאמין לי שהם שבעו מדיבורים "זה עניין שרוצים להשמיד את כל היהודים". צריכים להגיע למצב שביהודה ושומרון כל מי שמסתובב חמוש בנשק, בלי רישיון - דמו בראשו", כך לדבריו.