ניסיונות הבלימה של המערב: נשיא צרפת עמנואל מקרון צפויה לשוחח היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בניסיון למנוע מישראל לתקוף באיראן כתגובה למתקפה חסרת התקדים כלפיה, שכללה מעל ל-300 שיגורים שונים. 

לאחר המתקפה על ישראל: זאת המכה הקשה שהולכת ליפול על איראן?
לא מה שציפינו: חלקים במפלגה הרפובליקנית התנגדו למימון סיוע לישראל

"ישראל ניצחה במלחמה זו, כי היא הצליחה לעצור כמעט את כל הכטב"מים שכוונו לשטחה", ציין בריאיון שקיים והוסיף: "צרפת הייתה לצד ישראל, תוך תיאום עם ארה"ב ובריטניה, משום לצרפת יש בסיס על אדמת ירדן, היא ביצעה משימות יירוט והחליפה ידע מודיעיני עם ישראל".

שר החוץ הבריטי על איראן ב"סקיי ניוז" (צילום :סקיי ניוז)

הוא חזר על התנגדותו לפעולת איראן: "גינינו את התקיפה, אבל היום נעשה את הכל כדי למנוע התלקחות, ולשכנע את ישראל שלא צריך להגיב באמצעות הסלמה, אלא לבודד את איראן ולשכנע את מדינות האזור שהיא סכנה. להגביר את הסנקציות על הפעילות הגרעינית, ולחדש את דרך השלום באזור. לכן, אנחנו קוראים לזהירות לגבי רפיח ולהפוגה שתוביל להפסקת אש כדי לאפשר סיוע הומניטרי".

"ישראל מתגוננת והגורם למצב הייתה תקיפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר", הוסיף. עם זאת, הוא סירב לגנות כל תקיפה של איראן כלפי מטרות ישראליות: "ישראל תקפה מטרה דיפלומטית- צבאית בסוריה. איראן הגיבה בצורה לא מידתית, במקום לחפש מטרות מחוץ לישראל, היא תקפה אותה על אדמתה, וזהו תקדים.

לסיום אמר: "צרפת יכולה למלא תפקיד של מעצמה מתווכת ומאזנת. שיתוף פעולה עם מדינות כמו סעודיה וירדן. לארה"ב יש תפקיד חשוב כדי לרסן את איראן, באמצעות סנקציות ומניעת גישה לנשק גרעיני. שחרור החטופים הוא בעדיפות ראשונה.