שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אלי כהן קיים היום (שלישי) ביקור מדיני באיחוד האמירויות במסגרת העצרת השנתית ה-14 של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיות מתחדשות IRENA. השר כהן הוא חבר הקבינט הראשון שמבקר באיחוד האמירויות מאז תחילת המלחמה. במהלך הביקור נפגש השר כהן עם שרי האנרגיה של קפריסין ואזרבייג'ן ונציבת האנרגיה של האיחוד האירופי, במטרה לקדם שיתופי פעולה בתחומי האנרגיה. 

הקונספציות של ישראל וארה"ב שוב קרסו: "התמקדו באיום הגרעיני על חשבון האיום הבליסטי"
נסראללה שוב איכזב: איראן זועמת על מעורבות חיזבאללה בתקיפה

השר כהן נפגש עם שר האנרגיה האזרי פרוויז שחבזוב, ודן עימו בהרחבת שיתופי הפעולה בתחום האנרגיה בין המדינות.  מיקומה האסטרטגי של אזרבייג׳ן, שחולקת גבול עם איראן, הופך את הקשר בין המדינות לבעל חשיבות רבה ועם פוטנציאל גדול. בשנים האחרונות ישנה התחממות ביחסים בין המדינות, וכשר חוץ חנך השר כהן את שגרירות אזרבייג׳ן בישראל, שגרירות ראשונה של מדינה מוסלמית שיעית בישראל. 

בנוסף נפגש השר גם עם נציבת האנרגיה של האיחוד האירופי, קדרי סימסון, ודן עימה על מספר יוזמות משותפות בתחומי האנרגיה עם האיחוד האירופי, ביניהן פרויקט הכבל החשמלי התת ימי שיחבר בין ישראל לאירופה דרך קפריסין ויוון, פרויקטים משותפים בתחום ההתייעלות באנרגיה, ועוד. במפגש הדגיש השר בפני הנציבה את הפוטנציאל של ישראל לשמש כגשר אנרגטי בין המזרח התיכון לאירופה, שיגוון את מקורות האנרגיה של אירופה.

השר כהן אמר כי "אירועי השבועות האחרונים הוכיחו כמה חשוב שיתוף הפעולה בין ישראל לשכנותיה. הסכמי אברהם ההיסטוריים תרמו לביטחון ולכלכלה במזרח התיכון, ואני מתכוון לפעול להעמקת הקשרים עם כל מדינות האזור, לטובת היציבות והשגשוג".