שלום ירושלמי פרסם היום (רביעי), כי אריה דרעי משנה כיון, בשיחות פרטיות, יו"ר ש"ס אומר שיש ללכת לבחירות ולגבש הסכמה לאומית רחבה ולא להישאר עם ממשלה ימנית צרה ומבהיר: "אחרי הבחירות הבאות כבר לא נלך עם נתניהו".

חופש השיט? המטרה האמיתית של הנוכחות האיראנית בזירות השונות אחרת לגמרי
פוטין במסר חד משמעי לישראל: "הימנעו מתקיפה באיראן" | דיווח

"יש מערכה שלא סיימנו בעזה, צריך לדעת איך לסיים את האירוע עם חיזבאללה ולכן הדבר הנכון בעת הזו הוא להתמקד בזה ולא לפתוח עוד זירות, לא לחפש להסלים את המצב, האויבים שלנו מחפשים את זה ולא צריכים להיגרר למקום הזה", כך אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי, חבר קבינט המלחמה, בריאיון לביטאון ש"ס "הדרך" שיפורסם לקראת חג הפסח בהתייחס לאפשרות שישראל תתקוף באיראן לאחר המתקפה בסוף השבוע האחרון, ולא שלל לחלוטין אפשרות כזו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דרעי הגדיר את מבצע היירוטים של ישראל כ"נס של ניצחון גדול מאוד לישראל". לדבריו, "ראינו ניסים שאין כדוגמתם. המרחב היה עם מאות מטוסי קרב של כמה מדינות תוך תיאום יוצא דופן, וזה נס בפני עצמו שלא התרחשה שם תאונה, היה חשש גדול גם מזה. זה ניצחון גדול מאוד, חד משמעית. הוכח לכל העולם שישראל יודעת להגיע לכל מקום עם מודיעין מדויק. כשראיתי שהמתקפה יורטה בהצלחה, אמרתי 'מזמור לתודה', והודתי לבורא עולם על הניסים והחסדים. היו לנו חששות גדולים ממה שחלילה היה עלול לקרות".

דרעי התייחס לאפשרות של קואליציה נגד איראן, ודיבר על הצורך לנהל דיאלוג עם ארצות הברית. "צריך גם להאזין לשותפים שלנו, לידידים שלנו בעולם. אני לא רואה בזה בושה או חולשה. לא מקבל את כל האמירות הללו שאנחנו צריכים להראות שאנחנו עצמאיים ולעשות מה שרוצים". יו"ר ש"ס אמר שהרבנים שעמם התייעץ אמרו לו ש"צריכים לדעת להתאפק, להיות סבלניים, להאזין לשותפים שלנו ולא לעשות דברים רק לשם נקמה וכדי להראות שעשינו".

בראיון התייחס דרעי גם לאי גיוס חרדים שתורתם אומנותם, סוגיה פוליטית נפיצה שתוכרע בקרוב בבג"ץ והבהיר: "לומדי התורה ימשיכו ללמוד בכל מצב ואף אחד לא ייקח לצבא אף לא לומד תורה אחד. אנחנו נאבק על זה בכל כוחנו. אם יורידו את התקציבים, נחסוך מפתנו ונחזיק את לומדי התורה. מה שאותי מטריד ומפחיד הוא חלילה הקטרוג שיכול להיות על מדינת ישראל, שזקוקה לכל כך הרבה סייעתא דשמיא וזכויות כדי לשרוד, ובפרט בימים אלו, וזו הייתה הזכות של המדינה שהייתה לה שותפות מסוימת בהחזקת לומדי התורה, וכעת רוצים לפגוע בזה".

תיעוד תקיפת רכב בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

הוא האשים את השרים בני גנץ ויואב גלנט ואמר שהם "חוסמים כל אפשרות להסכמות". לדבריו, "אני בידידות איתם, אך אלו הם פני הדברים. גנץ הגיש חוק שהמשמעות שלו זה חיסול עולם התורה, והוא יודע שאין שום סיכוי בעולם שהחוק הזה יעבור, שהמטרה שלו היא שלא יגיעו לפתרון ולהסכמות. צר לי מאוד גם ששר הביטחון גלנט קשר את עצמו לגנץ והציב כתנאי לכל הסכמה שגנץ יסכים. חבל שכך הם הדברים בזמן הזה, בעיצומה של מלחמה. אתה שואל אותי אם יש פתרון? נכון לעכשיו אין לנו פתרון".

בתגובה לדברים שפרסם שלום ירושלמי ב׳זמן ישראל׳: "הדברים נכתבו על דעתו של ירושלמי בלבד, ללא בקשת תגובה, ואינם משקפים כלל את דעתו של יו״ר ש״ס הרב דרעי. הרב דרעי עסוק בימים אלה בנושאים הביטחוניים ובמאמצים להשבת החטופים. ככל והרב דרעי יבקש להביע את דעתו בנושאים פוליטיים, הוא יעשה זאת בעצמו".