שר ירושלים ומסורת ישראל פרוש, שיגר לאחרונה פנייה מפתיעה לאו"ם, בסוגית החטופים בעזה. בפנייה, הוא מבקש מהאו"ם לאפשר להעביר לחטופים "מצות ויין", על אף שברור כי הם לא זוכים בסיסיים בהרבה מכך. "לצערנו הרב, לא כל עם ישראל יוכל לחגוג את ליל הסדר כמסורת אבותיו, 133 מאחינו ואחיותינו, לא נמצאים איתנו ושבויים בידי ארגון הטרור חמאס, המחזיק בהם בכוח אלים מאז המתקפה הרצחנית בשמחת תורה - ה-7.10.2023", כתב. 

בזמן שאנשי משמרות המהפכה מתחבאים במקלטים: איראן מאיימת בניסוי גרעיני
טעות אחר טעות: כך התייצב המזרח התיכון בפני מלחמה כוללת | תחקיר מיוחד בארה"ב

עוד הוסיף: "כולנו פועלים בכל כוחנו, ומתפללים ללא הרף לקדוש ברוך הוא, כי נצליח לשחרר את כולם בימים שנותרו עד החג ובכך יוכלו החטופים והחטופות לחגוג את החג בחיק משפחתם, כאן בארץ ישראל, ולא חלילה בידי בני העוולה מארגוני הטרור בעזה. ככל וחס וחלילה הדבר לא יתרחש, אנו דורשים בכל תוקף שתפעלו להכניס לחטופים והחטופות מצות ויין בכדי שיתאפשר להם לציין ולו באופן סמלי את החג, בציפייה שהדבר יעודד את רוחם ויאפשר להם להחזיק מעמד במצבם הקשה עד לשחרורם במהרה".

תיעוד מתקיפות צה"ל בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

לסיום, כתב: "מדובר בדרישה המונטרית בסיסית, שאתה כמתאם המיוחד מטעם האומות המאוחדות לתהליך השלום במזרח התיכון בוודאי נדרש לקדם אותה בכל תוקף, בפרט שהנך ממונה לתאם את העבודה ההומניטרית ועבודת הפיתוח של סוכנויות האו"ם ותוכניות בשטחים הפלסטיניים. אבקש לתאם איתך העברת מצות ויין בכמות המספקת עבור 133 החטופים והחטופות ותוודא במסגרת תפקידך באו"ם כי הם יועברו לפני יום שני הקרוב בשעות הערב לכלל השבויים בעזה ומאפשרים להם לציין את ליל הסדר, לשון המכתב"