מלחמת חרבות ברזל: בישראל מרוכזים במאמץ למנוע הוצאת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC). משרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד החוץ מרכזים את כל הפעולות שנעשות בכמה גזרות.

פסח נעים: עשרות אלפים ניצלו את מזג האוויר וביקרו באתרי הטבע | צפו
"שותפתנו במימון חמאס הייתה ישראל": ראיון עם יועצו של ר"מ קטאר

המשפטנים מכינים את החומרים שנדרש אליהם, בציר הדיפלומטי מתקיים שיח ער, בעיקר - מול הממשל האמריקאי, מתוך ההבנה כי האמריקאים אינם יכולים לבטל את ההחלטה להוציא צווי מעצר, אם וכאשר תתקבל, אלא ישתדלו להקל על ההחלטות של בית הדין.

לפי הערכות, ההחלטות ב-ICC לגבי ישראל צפויות להתקבל תוך שבועות בודדים. ב-ICC שוקלים להתבסס על התקדים של  צווי מעצר שהוצאו נגד שני גנרלים רוסים. הצווים הוצאו במרץ האחרון נגד מפקד כוחות התעופה והחלל של רוסיה, סרגיי איבנוביץ' קוליבאש ונגד ויקטור קינולאיביץ' סוקולוב, אדמירל שהיה מפקד הצי בים השחור. 

שני הקצינים הבכירים היו אחראים, לכאורה, למתקפות מכוונות נגד מטרות אזרחיות. לאחר הוצאת הצווים נשמעו הערכות לפיהן התקדים עלול יהיה לשמש בעתיד גם נגד ישראל, על רקע טענות כי היא פעלה באופן ״חסר פרופורציות״ בעזה.

כזכור, בישראל התקבלו בימים האחרונים מסרים כי גבר הסיכוי לצווי מעצר בינלאומיים כלפי בכירים ישראליים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבית הדין בהאג. לבית הדין הבין-לאומי אין סמכויות שיטור, והוא מסתמך על המדינות החתומות על האמנה להוציא לפועל מעצרים והליכי הסגרה.

בנוסף, ג'ון מקלוכלין, הסוקר של דונאלד טראמפ, טען היום כי ביצע סקרים פוליטיים עבור נתניהו 15 ימים לאחר שבעה באוקטובר. ״כרגע נתניהו יותר מודאג במשימה של לנצח במלחמה מאשר בבחירות״, אמר מקלוכלין.

בנימין נתניהו נפגש עם דיויד קמרון ואנאלנה ברבוק (צילום :איתי בית-און / לע״מ)