בחמאס העבירו הערב (שני) הודעה למתווכים הקטארים והמצרים כי "אנחנו מסכימים להצעתם להפסקת אש". ישראל קיבלה לידיה את תשובת חמאס להצעה המצרית-קטארית ובוחנת אותה ברגעים אלו. למרות שלא פורסמה תגובה רשמית של ממשלת ישראל, שרי הממשלה לא חיכו הרבה זמן בשביל להגיב.

נתיבי איילון נחסמו; אם החטוף זועקת: "בלי עסקה - נשרוף את המדינה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ: "לתרגילים והמשחקים של החמאס יש רק תשובה אחת: פקודה מיידית לכיבוש רפיח! הגברת הלחץ הצבאי, והמשך כתישתו המלאה של חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".

חברת הכנסת טלי גוטליב צייצה: "לא מאמינה לחמאס! לא מאמינה לחמאס! היה לי ברור שרק בהפעלת כח ועוד כח נכניע את חמאס. חמאס ׳מסכים׳ עלק. רק תדמיינו אם היינו תוקפים ברפיח כבר לפני 3 חודשים..אבל ארה״ב מגדולת התומכות של חמאס מנעה זאת. האוייב מבין רק מעשים לא איומים! רק כשאקבל רשימת חטופים סדורה עם סימני חיים או חלילה מוות אז ורק אז אראה בזה צעד רציני. ארה״ב מקפידה לשקר ומפרסמת שדובר צהל אמר שנמשיך לתקוף למרות הסכמת חמאס לשחרור החטופים. לי זה מרגיש כמו עוד תרגיל מסריח של חמאס המרצח".

שר התפוצות עמיחי שיקלי לא השתמש במילים, אלא שיתף תמונה שבה כתוב בענק "פאק חמאס" באותיות לבנות על רקע שחור.

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד צייץ: "ממשלה שרוצה להחזיר את החטופים מכנסת עכשיו דיון דחוף ושולחת את הצוותים לקהיר, לא מוציאה בהיסטריה 3 תדרוכים שונים מגורמים שונים ומועכת את הלב של המשפחות. חרפה לאומית. אין גבול".