לשעבר שר החוץ ושגריר ישראל בארה"ב מטעם מפלגת "ישראל ביתנו" דני אילון התראיין היום (רביעי) לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm והסביר איך הבחירות בארה"ב משפיעות על ההחלטות הביטחוניות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "הקמפיינרים הפוליטיים הם אלה שקובעים ולא אנשי האסטרטגיה והמועצה לביטחון לאומי ואפילו לא אנשי משרד החוץ".

תא"ל וינטר הודיע על התפטרותו; ליברמן: "הטבח לא היה קורה במשמרת שלו"
הלחץ האמריקאי: ביידן זקוק בדחיפות ל"סופר נני" שתעמוד לצידו

עוד הוסיף כי יש פאניקה בקמפיין: "הם מגיעים עוד מעט ל'מאני טיים' והם דואגים למדינת מישיגן, אם טראמפ לא יכול לנצח את הבחירות בלי פלורידה או פנסילבניה, אז לביידן אין מצב לנצח בלי מדינת מישיגן וזו הבעיה. ושם שברירי האחוז יכולים לעלות לו בבחירות, וזה העניין".

על עיכוב משלוחי הנשק לישראל ועל כך שבכיר אמריקאי דיווח ב"וואלה!" כי ארה"ב אכן עצרה אותם, אמר כי מדובר בכרטיס אדום. "זה תסכול אמריקאי שהולך ומתגבר, אבל זה לא דווקא בגלל הכניסה לרפיח".

הפצצות במזרח רפיח  (צילום: רשתות ערביות)
הפצצות במזרח רפיח (צילום: רשתות ערביות)

הוא הסביר שהתסכול ועיכוב משלוחי הנשק, לדעתו, היא כי האמריקאים "עדיין מחכים לשמוע, ולא שומעים" ממשלת ישראל, מה יהיה ביום שאחרי בעזה: "ביידן היה מאוד רוצה את המשך התוכנית הגדולה שלו מול סעודיה, נורמליזציה ומזרח תיכון חדש, לבודד את איראן ולהרחיק את רוסיה וסין. זה מה שהוא רוצה ולוחות הזמנים שלו מתקצרים, בגלל הבחירות. הוא רצה לראות זה לפני הבחירות נובמבר. לכן כשכל השיחות עם ישראל מאחורי הקלעים לא עבדו אז הוא מסביר לנו ככה כדי שנבין".

הוא הסביר שהאמריקאים מבינים לגמרי את המלחמה של ישראל מול חמאס: "חמאס מבחינתם הוא ארגון טרור ורשום ככזה, הם מאוד רוצים שנחסל אותו ורואים בחמאס מכשול גדול במדינה הפלסטינית ופתרון שתי המדינות שהם רוצים, חמאס זו מדינה אחת איסלמיסטית על כל השטח נגד הרש"פ ונגד ידידי ישראל השכנים".

עוד הסביר: "דווקא מול רפיח, ממשלת ישראל פעלה כמו שצריך, לפי הספר, לשם שינוי - ובהתייעצות מוקדמת עם האמריקאים, בלי הפתעות ובצורה מצומצמת שלא שוברת את הכלים והאמריקנים מרוצים. גם כשלא מסכימים - מסכימים שלא להסכים בנושא של רפיח, וזה בגבולות מה שהאמריקנים יכולים לסבול מבחינת התוכנית הגדולה שלהם".

עריכה: אליעזר בן יהודה, רדיו 103FM