על רקע המלחמה צפוי בית הדין הבינלאומי בהאג להחליט מחר (שישי) באשר לסוגיית הוצאת הצווים הנוגעים לעצירת הלחימה ברפיח. חבר הכנסת ניסים ואטורי (הליכוד) שוחח עם יריב אופנהיימר ודוד פורר ברדיו 103fm והביע את דעתו על הלחימה, הצווים, ההפגנות ברחבי הארץ והאפשרות של החזרת החטופים בתמורה לסיום המלחמה. 

ריח המוות: החייל חפר ביידים ומצא את גופות החטופים | תיעוד מג'באליה  
עדות מצמררת מחקירת מחבל: "אבא אנס אותה, ואז אני ובן-דודי, ואז אבא רצח אותה"

קיבוץ בארי לאחר ה-7 באוקטובר (צילום: אריק מרמור)
קיבוץ בארי לאחר ה-7 באוקטובר (צילום: אריק מרמור)

בעניין הסיוע ההומניטרי אמר חה"כ: "אני חושב שהממשלה צריכה לסגור את הגבולות, ולהראות לעמיתים שלנו בעולם שאנו נחושים לנצח את הטרור, וזה לא מתבטא בהכנסת משאיות. ניצחונות צריכים לבוא קצת יותר מהר, ואז לא יהיה זמן לבחוש בעניין של כל העולם נגדנו ואנחנו האשמים הגדולים". 

ואטורי הוסיף ואמר: "תמיד אמרתי שכשאנחנו מסוכסכים, גם בסיפור הרפורמה, כשעם ישראל לא יודע לחיות יחד, הקב"ה מראה לנו שכשאנו רבים בינינו אלו האסונות שקורים לנו. אנחנו צריכים להיות מאוחדים בלב ובנפש. צריך להפסיק לחפש את השנאה, את מה שמפריד, אלא את מה שמאחד בינינו". 

בעניין הסערה הדיפלומטית בשני בתי הדין בהאג (הבינלאומי ביחס לרפיח והפלילי ביחס לצווים עבור נתניהו וגלנט) אמר ואטורי: "אנחנו צריכים לדעת לפעול. היום היה לנו דיון על נושא האמנה הבינ"ל בנושא בריאות. לא משנה מה יקרה, אנחנו צריכים לעמוד על שלנו ולא לחשוש כי תמיד אנחנו אשמים, תמיד אנחנו הפושעים הגדולים של העולם. תמיד נהיה האנשים הרעים בסיפור, גם כשרוצחים את ילדינו, אותנו בסוף מאשימים. לא צריך יותר מדי להצדיק את העולם ולספר כמה נתניהו לא בסדר".  

כשנשאל האם יתמוך בעסקה לשחרור את החטופים ולסיום את המלחמה, השיב ואטורי: "לסיים את המלחמה זה לא אמיתי. המלחמה הזו לא תיפסק לחלוטין. להחזיר את החטופים הביתה ולהמשיך להילחם, זה מה שצריך להיות. נצח ישראל חשוב מהכל, בסופו של דבר אנחנו לא יודעים מה האויב מחזיק. ראינו צילומים של חטופים שצולמו בזמן שהם נחטפו, וגם סרטונים שצולמו של אנשים שהם לא בין החיים. אני לא חושב שנכון ליפול על ארבע בפני ארגון טרור כלשהו. כל ההפגנות ושריפת הצמיגים מונעות מאיתנו להחזיר את החטופים במהרה. החיילים שלנו מבינים שכל עם ישראל מאחוריהם".


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm