הליכוד והמחנה הציוני במתקפת תגובות משותפת, בעקבות ההתנהלות בוועידה לביטחון, בה ינאם הערב (שבת) יו"ר העבודה, יצחק הרצוג.

יו״ר המשלחת הישראלית לוועידת הביטחון, השר יובל שטייניץ, גינה בחריפות את ההתייחסות של יו"ר העבודה, יצחק הרצוג: ״מה שעשה הרצוג הוא חצייה של קווים אדומים ופגיעה בנוהל המקובל, אין תוקפים את הממשלה בחו״ל. אני בטוח שהמארגנים הגרמנים של הוועידה המומים מהניצול המחפיר של הוועידה, לשם הבלטת הוויכוחים הפנימיים במערכת הבחירות בישראל". 
 
שטייניץ הוסיף והתייחס למטרת הוועדה: "יחסי ישראל-ארה״ב הינם חזקים מאוד וישארו כאלו גם אחרי הבחירות. הגעה להסכם גרוע עם איראן, שיאפשר לה לפתח נשק גרעיני ולהפוך למדינת סף גרעינית, עלולה לייצר איום קיומי על מדינת ישראל. חובתו של ראש ממשלת ישראל לעשות הכל כדי למנוע הסכם כזה לפני שיחתם. חלק נכבד מהפגישות שאנחנו מנהלים בצד הכנס עם נציגי המעצמות והסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית מוקדשים למטרה זו". 
בתגובה לדברי שטייניץ, במפלגת המחנה הציוני נאמר כי "לפעמים צריכים להסביר לאט ליובל המבולבל את מה שכל אזרח ישראלי הבין מזמן: מי שפוגע בביטחון ישראל הוא בנימין נתניהו, שסידר לעצמו תשדיר בחירות בקונגרס וחרב את היחסים עם ארה"ב. ראש ממשלה ששם את טובתו האישית מעל טובתם של אזרחי ישראל לא ראוי להמשיך בתפקידו".

בהמשך לכך, נמשכה מלחמת התגובות ההדדית, ומהליכוד נמסר בתגובה: "השמאל מפקיר את ביטחון ישראל למען הבחירות. במקום להתייצב עם ראש הממשלה, במאמץ למנוע הסכם מסוכן עם איראן, הם מתייצבים עם המעצמות ונגד ישראל, כדי לאפשר להם להעביר הסכם שיאיים על ביטחוננו ועל קיומנו".

כזכור, מוקדם יותר, גבר הלחץ הפוליטי על ראש הממשלה, לוותר על הנאום שהוא ביקש לשאת בפני הקונגרס בארה"ב. בבוקר שלאחר הודעת סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, כי יעדר מנאום נתניהו, קרא הרצוג לראש הממשלה להודיע על ביטול נאומו בקונגרס. "בשיחות שקיימתי עם מנהיגים רבים מאירופה ומארצות הברית עולה זעם גדול על כך שנתניהו הסית את הדיון על הגרעין האיראני לצרכים פוליטיים, והפך אותו לעימות עם נשיא ארה"ב. הגיע הרגע שבו ביבי חייב להודיע על ביטול נאומו בקונגרס", אמר הרצוג.