נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שוב מותח ביקורת על מהלכי הממשלה. ריבלין התייחס בצהריים לאירועי הבוקר (רביעי), בהם הפיגוע הירושלים וביטול ההפרדה שתוכננה בין ישראלים לפלסטינים באוטובוסים ביהודה ושומרון



על הפיגוע אמר הנשיא כי "קיבלנו תזכורת כואבת למורכבות הביטחונית אתה מתמודדת מדינת ישראל ולמחיר שאנו משלמים בעבור עקרונות היסוד שלנו.



כאמור, ריבלין התייחס גם לכוונת ההפרדה בקווי האוטובוסים ביהודה ושומרון: "עלינו להילחם עד חורמה בטרור תוך שאנו מגנים על ערכינו הדמוקרטיים כמדינה וכעם. שוחחתי הבוקר עם שר הביטחון ואני מברך על הקפאת המהלך שיכול היה להוביל להפרדה שלא תעלה על הדעת בקווי אוטובוס בין יהודים לערבים".



 עוד אמר נשיא המדינה, ש"כאוהבה של ארץ ישראל אין לי אלא להצר על הקולות הצורמים שנשמעו הבוקר ושתמכו ב׳הפרדה׳ בין יהודים לערבים על בסיס שיקולים שלא ראוי שישמעו ויאמרו".



לדברי הנשיא, אמירות כאלה מנוגדות לעקרונות היסוד של מדינת ישראל וכמותן כאמירה שאיננו יכולים לקיים כאן מדינה יהודית ודמוקרטית. "אמירות אלו פוגעות במדינת ישראל וגורמות נזק אדיר למפעל ההתיישבות. חשוב שנזכור כי ריבונותנו היא זו שמחילה עלינו את חובת ההוכחה כי ביכולתנו לחיות אלה לצד אלה", הוסיף הנשיא.