ח"כ שרון גל הודיע היום (רביעי) על התפטרותו מהכנסת, והסביר כי בעיניו, יוכל להביא את היכולות שלו לידי ביטוי בצורה טובה יותר כעיתונאי, מאשר כחבר כנסת  באופוזיציה מטעם סיעת "ישראל ביתנו".



"כמי שהיה עיתונאי בעל אג׳נדה ניתנה לי לפני הבחירות האחרונות הזדמנות לנסות ולקדם אותה מתוך הכנסת כחלק מסיעת ״ישראל ביתנו״", כתב גל בהודעתו, "שמחתי על ההזדמנות וניצלתי אותה בצורה המיטבית בעת כהונתי".



"יחד עם זאת, אני חש כי במצב הנוכחי, כחבר-כנסת מן השורה בסיעת אופוזיציה, דוקא כעיתונאי אוכל להביא את יכולותיי לידי ביטוי בצורה טובה יותר", הסביר העיתונאי בעל האג'נדה הימנית, "ומשהגעתי למסקנה הזו החלטתי לעשות את הצעד כבר עכשיו". 



"אני מודה ליו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, על האמון שנתן בי ולעמיתיי בסיעה ובכנסת על הזכות לעבוד לצידם", הוסיף שרון גל, "אמשיך לתרום ולקדם את הדברים שאני מאמין שהם לטובת מדינת ישראל גם בהמשך הדרך״.

יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, "אני מצטער על החלטתו של שרון גל לפרוש מן הכנסת אך אני מכבד את העובדה כי גל פועל על-פי צו מצפונו ומתוך כוונה להביא את יכולותיו לידי ביטוי בצורה המירבית ובדרך הטובה ביותר שהוא סבור שהוא יכול לתרום למדינת ישראל".

"גל השתלב ב״ישראל ביתנו״ בצורה טובה ותרם למפלגה ואני מודה לו על-כך" סיכם ליברמן.
 
את מקומו של שרון גל בסיעת ישראל ביתנו כנסת יתפוס עו'"ד עודד פורר, לשעבר מנכ"ל משרד הקליטה. יש לציין כי זאת ההתפטרות השנייה מרשימת ישראל ביתנו בכנסת ה-20. מיד לאחר הבחירות הודיע אילן שוחט שנבחר במקום החמישי ברשימה כי הוא מוותר על מקומו בכנסת לטובת ראשות עיריית צפת.

שרון גל כחבר כנסת עלה לכותרות פעמים רבות לאחר שקיים דיונים סוערים במליאה ובוועדות שונות ובמיוחד בנושא הצעת החוק שאותה קידם - עונש מוות למחבלים. 

ביולי האחרון, אמרה יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון בהתייחס להצעת החוק של ח"כ גל בנושא עונש מוות למחבלים כי "כל דפוק מביא הצעה ואתם מתיישרים". סגן יו"ר הכנסת ח"כ יואל חסון שניהל את הישיבה, ביקש מח"כ גלאון לחזור בה מדבריה ומשזו סירבה ביקש ממנה לרדת מן הדוכן. ח"כ גלאון סירבה והורדה בכוח על ידי הסדרנים. במהלך הדברים נשמעו צעקות ומחאות מקרב חברי הכנסת של מרצ וכולם הוצאו מהאולם לאחר שנקראו לסדר שלוש פעמים.
ח"כ שרון גל הגיב לכך ואמר: "כשהייתי ילד לימדו אותי שיש לכל אחד את הזכות לבחור ממי להיעלב ובמקרה הזה אני לא נעלב ממי שעורכת כאן טקס מביש שקוראת עדויות של שוברים שתיקה, שקוראת לסמן בחוק מוצרים של יהודים, ועוד. לאחרונה אמרה ח"כ גלאון שהיא וחבריה לא צריכים לקחת אחריות על כל איש שמאל כמו גרבוז וקוטלר, ומה שראינו כאן היום זה השמאל הנאור והליברלי". ח"כ גלאון השיבה: "זו הייתה מחמאה על מה שאני חושבת עליך".

קודם לכן היום, הודיע חבר הכנסת מטעם סיעת יש עתיד, שי פירון,  כי החליט להתפטר גם הוא מהכנסת. פירון הודיע כי מתכוון להקדיש את חייו בחזרה למערכת החינוך, ואף יעבור לגור באופן חלקי בשדרות.