היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, התייחס הערב (חמישי) לסערה הפוליטית סביב החלטת בג"ץ להקפיא את הריסת בתיהם של רוצחי בני הזוג הנקין, מלאכי רוזנפלד ודני גונן ז"ל.

ויינשטין הסביר כי "מדובר בצו ארעי שגרתי שניתן בתיק הריסת בית, על מנת שניתן יהיה לקיים דיון בעתירה לפני ההריסה ולא לאחריה.
כמו כן ביקש היועץ המשפטי לממשלה "להוקיע את המתקפות משולחות הרסן על בית המשפט הממלא תפקידו ומבקש לשפוט ללא מורא". וייינשטין הוסיף כי "סימון מערכת המשפט כאויבת העם היא נקודת שפל למולה, כל האנשים החפצים בהמשך קיומה של החברה הישראלית כחברה דמוקרטית חייבים להתקומם".

פוליטיקאים רבים מהימין גינו את ההחלטה, אך דבריו החריפים של ח"כ מוטי יוגב, (הבית היהודי) שקרא לשופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן "לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת", עוררו סערה פוליטית גדולה.
 
"שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו מהיום שעיכב הרס בתי מחבלי רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב. על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים", אמר ח"כ יוגב.
 
עוד אמר ח"כ יוגב כי "לאור פסיקותיו הלא מידתיות של השופט פוגלמן, בהן הורה על הרס בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, למרות שלא הוכחה בעלותם של התובעים הערבים", הוא קורא לו לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת "שפסיקותיו כדעותיה". הוא ציין כי "זה אותו שופט פוגלמן שמגן על שוהים בלתי חוקיים, שהורה על סגירת מתקן חולות ולא חס את סבלם של תושבי דרום תל אביב".

ח"כ מוטי יוגב. צילום: פלאש 90
 
"ראוי שהממשלה וכך גם אני אשתדל בכנסת למצוא הדרכים לעקוף את פסיקותיו הלא מוסריות והלא מידתיות של השופט פוגלמן באופן שנרתיע רוצחים ואויבים ונגן על קיומם של עם ישראל ומדינת ישראל ונציל חיים", הוסיף חבר הכנסת.

יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ עפר שלח גינה את דבריו של יוגב ואמר כי מדובר ב"דברי בלע חסרי רסן". גם חברו לסיעה, ח"כ חיים ילין, קרא לפתוח בחקירה נגד ח"כ יוגב על הסתה כנגד השופט פוגלמן: "אנחנו מתגאים כל פעם מחדש שאנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, מבחינת ח"כ מוטי יוגב אנחנו בדיקטטורה. במדינה דמוקרטית איש אינו עומד מעל החוק", אמר ילין. גם חברות הכנסת מירב מיכאלי, ואיילת נחמיאס ורבין גינו את דבריו של יוגב.

רגב: "בג"ץ מנטרל את אזרחי ישראל"

שרת התרבות והספורט מירי רגב גינתה גם היא את החלטת בג"ץ ואמרה כי "בג"ץ חייב לתת גב למלחמה של ממשלת ישראל בטרור ולא לכבול את ידי כוחות הביטחון כשדוקרים והורגים אזרחים חפים מפשע". השרה הוסיפה: "אם בג"ץ לא יאפשר לנו לחזק את ההרתעה ולהעניש בחומרה את המרצחים הוא יישא באחריות להמשך גל הטרור".

יו"ר ״ישראל ביתנו״, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לסוגיה וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "שופטי בג״ץ צריכים לזכור שמי שמונע טיפול יעיל במחבלים פוגע בצדק ולא עושה צדק".
 
גלאון: "לינץ' ציבורי בבג"ץ"

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, מתחה ביקורת על הח"כים והשרים שתקפו את בג"ץ בשל החלטתו: "שרים וחברי כנסת מהימין עושים לינץ' ציבורי בבית המשפט העליון. מי שביקש לעלות על בית המשפט העליון עם D-9 ולא זכה להתנערות, מה הפלא שירשה לעצמו להמשיך להשתלח בבית המשפט".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) חיזק את בג"ץ על ההחלטה: "המוסר האנושי אך גם הדין הבינלאומי אוסרים על הענשת ילדים בשל מעשי הוריהם, ונשים וגברים חפים מכל פשע בשל מעשי קרוביהם. הריסת בתים כאמצעי ענישה הוא דבר אסור ויכול אף להוות עילה לחקירה בבית הדין הבינלאומי בהאג. רשויות הביטחון הישראליות קבעו בעצמם בעבר כי צעד זה אינו מרתיע. 

עוד הוסיף כי "החלטת בג"ץ היום נכונה וראויה אך לצערי הניסיון מלמד שבסופו של דבר בג"ץ הוא זה שנותן את חותמת ההכשר להמשך ההתעמרות באוכלוסייה הפלסטינית ולענישה קולקטיבית אסורה, ועד היום פסיקותיו הן שאיפשרו את המשך הפשע הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בצורה נייטרלית להחלטה ואמר:"הרסנו בית של מחבל לפני שלושה ימים. עכשיו, יש לנו מדיניות ליצור מחיר למתאבדים, כי המתאבד הרי מתאבד, סביר להניח שהוא יודע שהוא מתאבד, אבל אנחנו יודעים שזה אחד הכלים האפקטיביים. הבעיה שלנו היא הניתוק בין המעשה לבין התוצאה של המעשה. לכן, אנחנו בפירוש מבקשים לצמצם את הזמן ואני גם מקווה שבג"ץ יחליט במהירות האפשרית את מה שהוא יחליט, ועדיף שיחליט מהר ולא יחליט לאט. במידה שהם מחליטים, ובד"כ הם מחליטים כן להרוס, עדיף לעשות את זה בצמידות למעשה ותוך ימים ספורים ולא תוך שבועות או חודשים".