שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ביקר הבוקר (רביעי) בחריפות את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפאנל במכון הליברלי היהודי CAP בוושינגטון אמש, לפיהם הוא אינו פוסל מהלך חד צדדי מול הפלסטינים. לדבריו, "צעדים חד צדדים מול הפלסטינים אפשריים אך יהיו חייבים להתאים לצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל. על המהלכים להיות מגובים גם בהבנות בינלאומיות".

בנט אמר בתגובה: "אם הטרור ישתלם - הטרור יתגבר. כל מסירת שטח חד צדדית לערבים היא שגיאה כבדה, תמיד.  הדיבור על זה בעיצומו של גל טרור מעביר מסר הפוך ממה שנדרש. האויב צריך לקבל עונש על הטרור ולא פרס על רצח יהודים. אין ספק שיש לעשות מהלך חד צדדי - החלת הריבונות הישראלית ביישובים הישראלים ביהודה ושומרון".
 
הח"כים יואב קיש ובצלאל סמוטריץ הביעו תמיכתם בהודעת נתניהו: "אנו תומכים בהודעת ראש הממשלה למימוש צעדים חד צדדיים ביהודה ושומרון. לאחר חודשיים של טרור בלתי פוסק, על ישראל לנקוט צעדים חד צדדיים של בנייה והחלת ריבונות. כך נבהיר לפלסטינים שהטרור אינו משתלם, שמכל עימות הם רק יפסידו ואילו ישראל תצא מחוזקת".

ח״כ אילן גילאון גם הוא התייחס לדברי נתניהו: "נתניהו סרבן שלום ומנהיג חסר דרך שעושה את הונו הפוליטי מהמצב הקיים ומהדשדוש במקום. אין לו מה להציע לאזרחי ישראל חוץ מהמדיניות שעליה כבר הצהיר, שלנצח נחיה על חרבנו".
 
עוד הוסיף גילאון, "מהלך חד צדדי מול הפלסטינים נועד לכישלון. אנו רואים זאת בתוצאותיה הכושלות של ההתנתקות, שחיזקה את החמאס והפכה את עזה לחממת ייאוש וטרור. דוקטרינת האין פרטנר נכשלה. אדון ביבי מעדיף לדבר עם מר נתניהו, לבודד את ישראל ולא להשאיר שום פתח של תקווה. חד צדדיות היא ההפך מהסכם ונועדה לכישלון".

"התבטאויותי היו טעות"
 
נוסף על דבריו אלה של נתניהו, עוד אמר באותו כנס כי התבטאויותיו בערב הבחירות הנוגעות לכך ש"הערבים נוהרים לקלפיות" הייתה טעות. לדבריו, "ערבים הצביעו לי יותר מלמפלגת העבודה, אבל לא הייתי צריך להגיד את הדברים האלה. מה שמשנה זה לא הדיבורים אלא המעשים. תבדקו מה עשיתי בשביל ערביי ישראל".
‏"אני מוכן להיכנס למשא ומתן עם עבאס מיד ללא תנאים מוקדמים אבל הוא מסרב", אמר נתניהו. ראש הממשלה התייחס גם לבנייה בהתנחלויות ואמר כי "ב-20 השנים האחרונות לא נבנו התנחלויות חדשות. כל התוספת היא ביישובים קיימים, המפה לא השתנתה".

מוקדם יותר באותו יום הופיע נתניהו לפני העצרת הכללית של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. זהו כנס שנתי בן שלושה ימים המתקיים השנה בוושינגטון, עם אלפי יהודים מכל רחבי היבשת. 
 
ראש הממשלה התייחס ליחסים עם ארצות הברית ואמר: "הברית בין ישראל לארצות הברית היא חזקה והיא רק תלך ותתחזק. הפגישה עם אובמה היתה מצוינת, רציתי לומר שאנחנו חולקים כל כך הרבה דברים, ארצות הברית נותנת לישראל הגנה בלתי ניתנת לשיעור, ואנחנו מחזירים לארצות הברית על כך במודיעין, ועוד הרבה מאוד דברים. מה שחשוב זה לא רק העזרה של אובמה לישראל בעשר השנים הבאות, אלא היתרון שהוא מעניק לנו שישראל תוכל להגן על עצמה, לבדה. זה פשוט מדהים".

"אני לא רוצה שישתמשו בסוריה כבסיס לשיגור טילים"

עוד קודם לכן, נאם נתניהו במכון למורשת אמריקנית (American Enterprise Institute). נתניהו קיבל אות הוקרה וסיפר על פגישתו בנוגע לסוריה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין וגם על שיחתו בנושא עם אובמה. 
נתניהו אמר כי "אני לא רוצה שישתמשו בסוריה כבסיס לשיגור טילים נגדנו. אמרתי זאת לפוטין בפגישתנו. לא נרשה שאיראן תקים בסיס בגולן ונפעל בתקיפות כמו שפעלנו עד כה נגד זה. לא נרשה שהצבא הסורי או מישהו אחר יתקוף אותנו ולא נרשה שישתמשו בשטח הסורי להעברת כלי נשק מתקדמים לחיזבאללה בלבנון". 
כזכור, אתמול נפגש נתניהו עם אובמה בפגישה שנמשכה 45 דקות מעבר למתוכנן. בפתח הפגישה אמר הנשיא האמריקאי: "אני מגנה את האלימות הפלסטינית, לישראל יש את הזכות להגן על עצמה. אני רוצה לשמוע את הרעיונות של נתניהו כדי להוריד את הלהבות עם הפלסטינים. הביטחון של ישראל בראש סדר העדיפויות. המצב הביטחוני במזרח התיכון מידרדר".
"אין מנהיג שפגשתי לעיתים קרובות כל כך, וזו עדות ליחסים שלנו עם ישראל. יש לנו שיתוף פעולה צבאי ומודיעני קרוב יותר מלכל שני ממשלים בהיסטוריה. אנו מוודאים שאחת מבנות בריתנו הקרובות תוכל לא רק להגן על עצמה, אלא גם להיאבק באיומים באזור. אני רוצה לדון עם ראש הממשלה איך אנחנו יכולים לחזור למסלול של תהליך השלום".