שגריר האיחוד האירופי בישראל לארס פאבורג-אנדרסן, זומן הערב (חמישי) למשרד החוץ לפגישה עם ראש המערך המדיני אלון אושפיז וסמנכ"ל אירופה אביב שיר-און. בפגישה מחתה ישראל בתוקף על הודעת האיחוד האירופי כי היא תסמן מוצרים ישראלים מההתנחלויות ורמת הגולן



במהלך הפגישה הודיעו נציגי משרד החוץ לשגריר, כי בשל ההחלטה האחרונה על סימון המוצרים, ישראל משעה את הדיאלוג המדיני עם האיחוד האירופי בפורומים השונים שנקבעו להיערך במהלך השבועות הקרובים.


ראש המערך המדיני אמר בשיחה כי "הסטנדרט הכפול שנוהג האיחוד האירופי ביחס לישראל, בעודו מתעלם מ-200 סכסוכים טריטוריאליים אחרים ברחבי העולם, הוא בלתי נתפס". בדבריו ציין עוד כי "צר לנו כי האיחוד האירופי בחר לנקוט בצעד זה דווקא בימים בהם מתמודדת ישראל עם שרשרת פיגועים פלסטינים כנגד אזרחים ישראלים, אשר אינה מבחינה בין אריאל, ירושלים ורעננה".

אנדרסן: "צריך לשמור על פרופורציות"

מוקדם יותר התייחס השגריר אנדרסן לזעם בישראל על החלטת האיחוד האירופי: "צריך לשמור על פרופורציות", אמר אנדרסן בראיון ל"מעריב אונליין", "זה בסך הכל צעד טכני מינורי שהוא חלק ממדיניות עקבית של האיחוד האירופי שלא להכיר בסיפוח של כל שטח שאין הסכמה של שני הצדדים לגביו. לא מדובר בחרם או בחקיקה חדשה. המטרה של המסמך שהתפרסם היא להבטיח שצרכנים אירופים מקבלים את כל האינפורמציה שהם זקוקים לה על גבי המוצר".

אנדרסן הדגיש כי העובדה שהקהילה הבינלאומית לא מכירה במקומות כמו ההתנחלויות ורמת הגולן כחלק מישראל היא עובדה ידועה: "המוצרים האלה לא מיוצרים בישראל. הם מיוצרים מעבר לקו הירוק והקהילה הבינלאומית לא מכירה במקומות האלה כחלק מארץ ישראל. הם עדיין יכולים להיסחר באירופה ואנו מקבלים אותם בברכה אך עם ציון של עובדה זאת". 

אנדרסן לא הבין את התגובות הנזעמות שמשוות בין סימון המוצרים לתקופות אפלות בימיה של אירופה. לאחרונה הוא אמר כי "האיחוד האירופי תמיד לחם באנטישמיות והאזכורים כמו שציינת מהווים זילות של השואה".