יובל רבין, בנו של יצחק רבין ז"ל, התייחס לסרט דוקומנטרי שפורסם לפנות בוקר בארצות הברית, בו סיפר שגריר מרטין אינדיק, לשעבר שגריר ארצות הברית בישראל, כי במהלך הלווייתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, אמר לו בנימין נתניהו, שהיה אז יו"ר האופוזיציה, מאוכזב מכך שרבין נרצח ואמר כי הרצח יהפוך אותו לגיבור לאומי.
 
בראיון לגל"צ אמר יובל רבין: "אני מתקומם על הדברים. מקומו של אבי בהיסטוריה היה מובטח גם אם נתניהו היה מנצח או מפסיד. המון דוברים של הימין ואחרים אומרים דברים מקוממים ומרגיזים. אף אחד לא יכול לנחש את תוצאות הבחירות, גם ביום הבחירות עצמו. זה מרגיז אותי ביותר אבל צריך להיצמד לעובדות. ב-92' אבי זכה באמון הציבור עם 44 מנדטים, 50% יותר מהליכוד. הוא ידע לנצח בחירות, להוביל מהלכים ולקבל החלטות".

סופה של הקונספירציה: מה באמת קרה כשרבין נרצח?
לפני ששמע את תגובת ראש הממשלה, אמר יובל רבין: "אני מאמין למרטין אינדיק ובטוח שיש חלקים רבים בציבור שלא מאמינים לו ולא רוצים לשמוע את הדברים. על אותו המשקל, יש לי את אותה לגיטימיות להגיד שרבין גם היה מנצח בבחירות ב-96'".

לו היית נפגש היום עם נתניהו, מה היית אומר לו?
הייתי רוצה לשמוע את תגובתו.

לאחר ששמע שבמשרד ראש הממשלה הכחישו באופן גורף את הפרטים, אמר יובל רבין: "לכן אמרתי מה שאמרתי, ואני יודע שהציבור לא זוכר את הפרטים והעובדות".

אתה מעלה בדעתך אפשרות שאינדיק משקר?
"אני מניח שלא ומקווה שלא. בעיני זה לא חשוב למי מאמינים. יש חלקים בציבור שקונים את התזה לפיה נתניהו היה ממילא מנצח, ואני לא מאמין לזה".

רבין ונתניהו. צילום: ארכיון פרטי

כזכור, בסרט הדוקומנטרי ששודר לפנות בוקר בערוץ פיביאס האמריקני ועורר הדים בארצות הברית, נראה אינדיק אומר: "נתניהו ישב לידי כאשר הייתי שגריר בישראל בזמן הלווייתו של רבין. אני זוכר שנתניהו אמר לי, 'תראה, תראה את זה. הוא הופך לגיבור עכשיו. אבל אם הוא לא היה נרצח, אני הייתי מביס אותו בבחירות ואז הוא היה נכנס להיסטוריה כפוליטיקאי כושל".



אינדיק סיפר עוד על תחושותיו של נתניהו ועל כך שלטענתו הוא עסק בניתוח הפוליטי של המצב ולא באירוע הטרגי של הרצח: "גם ברגע הזה של תמיכה אדירה, רגע טראגי של תמיכה ברבין, נתניהו חשב שרבין היה על הקרשים מבחינה פוליטית לפני שנרצח".



תגובת ראש הממשלה



בלשכת ראש הממשלה הכחישו עם פרסום הידיעה באופן גורף הפרטים ומסרו כי "הדברים לא היו ולא נבראו". מהליכוד נמסר כי "זהו שקר גס נוסף של מרטין אינדיק, שאינו חדל להכפיש ולהשמיץ את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו".