ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי "גורמי המודיעין בישראל פועלים לברר האם הפיגוע בטורקיה בוצע נגד ישראלים וזה עדיין לא ברור". הוא אמר את הדברים בעקבות פרסומים בטורקיה, שלא אושרו, לפיהם המחבל המתאבד עקב אחרי קבוצת הישראלים מבית המלון עד למדרחוב שבו התפוצץ, גרם למותם של שלושה ישראלים ולפציעתם של עשרה נוספים.



כזכור, הבוקר דווח בטורקיה באתר "האבר טורק" כי מצלמות האבטחה שצילמו בזירת הפיגוע תיעדו את המחבל שביצע את הפיגוע כשהוא עוקב אחרי הקבוצה הישראלית שהייתה במקום מרגע יציאתם מהמלון. למרות שעדיין אין אישור רשמי לדברים, הם מנוגדים להערכות גורמי הביטחון עד כה, לפיהן המחבל לא התכוון לפגוע נקודתית באותה קבוצת ישראלים.



נתניהו אמר כי "ישראל פועלת למען ישראלים בסכנה בין אם זה בנפאל בטורקיה או במקום אחר" והוסיף כי "לישראל יש גם מחויבות לעלות יהודים מאזורי סכנה". הוא ציין בהקשר זה את 17 היהודים שעלו הלילה במבצע חשאי מתימן. נתניהו גם התייחס גם לסוגיית העלייה של בני הפלשמורה מאתיופיה ואמר כי "יש לנו מחויבות להעלות ארצה את אחינו מאתיופיה, נעלה מאות רבות מהם כבר השנה ואת השאר בהמשך".



את הדברים אמר ראש הממשלה יממה לאחר צעדת מחאה שהתקיימה מחוץ למשרד ראש הממשלה. מאות בני אדם השתתפו ב"צעדת החירות" מבנייני האומה בירושלים אל משרד רה"מ בדרישה לבצע את החלטת הממשלה להעלאת אלפים מבני הפלשמורה שממתינים באתיופיה. יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) אמר בהפגנה: "אני לא מצליח להבין את ההחלטה הזאת של ממשלתי שלי. אם היו צריכים להביא 9,000 ילדים בלונדיניים עם עיניים כחולות ,אתמול הם כבר היו כאן".