לראשונה מאז נודע שיו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג נמצא תחת בדיקה משטרתית בגלל חשד לעבירות על חוק מימון מפלגות, התייחסה הבוקר (שבת) ח"כ שלי יחימוביץ' לנושא באיגרת ששלחה לתומכיה במייל. "על השבוע המעולה הזה העיבה הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי המשטרה פותחת בבדיקה בעניין יו"ר המפלגה שלנו, יצחק הרצוג. אני מודעת לבדיחות ולפרשנויות כאילו זו המתנה השלישית שקבלתי השבוע", כתבה יחימוביץ', שנחשבת ליריבה פוליטית ומתמודדת פוטנציאלית מולו על ראשות המפלגה.



לאחר מכן הוסיפה ראשת מפלגת העבודה לשעבר, כי "גם אם הציוצים האלה משעשעים, זה מאוד, מאוד רחוק מן המציאות.  זה היה סיום קשה ומכביד לשבוע נהדר. בטח שמתם לב שלא הגבתי. אתם יודעים שלרוב אני לא מהססת במה שקשור לשלטון החוק, נקיון כפיים ומאבק בשחיתות, ולא עושה הנחות לחברים". 



"הפעם זו סיטואציה מביכה בשבילי", אמרה יחימוביץ', "דווקא כיוון שלפחות אחד העניינים הנחקרים קשור ישירות אלי - מימון לא חוקי לכאורה של קמפיין הכפשה נגדי בפריימריס 2013. לכן כל מה שאני אומרת תמיד, בעקביות, אם יאמר עכשיו - עשוי להתפרש הפעם כאישי או כפוליטי, ולהיצבע בצבעים זרים ולא ענייניים, לכן אחסוך במלים. כמו תמיד, אני פשוט מקווה שהצדק יצא לאור. סומכת, כמו תמיד, על המשטרה, הפרקליטות ועל כל מוסדות שלטון החוק, ומייחלת שהמפלגה שלנו לא תשלם מחיר כבד מדי". 



למשטרה הועברו חשבוניות ומסרונים המאששים לכאורה את החשדות לפיהם קיבל הרצוג תרומות מעבר למותר על פי חוק והן שהובילו אותו לכאורה לזכייה בפריימריז. ל"מעריב" נודע כי המשטרה כבר גבתה עדויות ממספר דמויות במחנה הציוני וכן מפעילים פוליטים ששפכו אור על הפרטים, אולם עד כה לא ניתן האישור לפתיחה בחקירה פלילית.



יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר האופוזיציה, הגיב אתמול לבדיקת רשויות החוק בחשד כי עבר על חוק מימון המפלגות. "אני מציע לכולם לא להתרגש. כל פעם לפני בחירות כלליות או פנימיות יש כאלו שמנסים להפיל אותנו ולהפוך את המשטרה לחלק מהקמפיינים שהם מנסים לנהל על גבינו. אנחנו מכירים היטב את הדרך הזו, התמודדנו איתה בעבר ונגיב בעוצמה לכל ניסיון כזה. אנחנו לא פראיירים ומבינים היטב מדוע זה קורה ומי שעשה את זה יקבל בעיטה פוליטית שתלמד אותו לקח להרבה שנים".