למרות שמקורבים ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג אמרו היום (שלישי) ל"מעריב השבוע" כי המגעים להקמת ממשלת אחדות לאומית לא יחודשו, וזאת משום שראש הממשלה בנימין נתניהו לא התכוון לכך ברצינות, קראה היום חברת הכנסת ענת ברקו (ליכוד) למחנה הציוני להצטרף לממשלה: ''כן, דווקא עכשיו ממשלת אחדות", כתבה ח"כ ברקו בדף הפייסבוק שלה.


עוד הוסיפה ברקו: "צריך לומר בכנות - גל הטרור הנוכחי מחריף את הקיטוב הפוליטי הפנימי בישראל, ומצד שני אותו קיטוב רק מקשה עוד יותר על ההתמודדות מול גל הטרור הזה. מעגל קסמים מסוכן. נכון, יש בסיעת המחנה הציוני גורמי שמאל רדיקלי שמנותק לחלוטין מן המציאות. אף סביר להניח שאם תוקם ממשלת אחדות, אותם גורמים לא יקלו על שיתוף הפעולה. עם זאת, יש באותה סיעה גם גורמים איכותיים ורציניים שהמרחק בינם לבין הגורמים בליכוד אינו באמת גדול. גם הם מבינים היטב את הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל", כך כתבה.

לדברי ברקו, "להרצוג היה הרבה מה להגיד במהלך השנה האחרונה. אם הוא רוצה להציל את הקריירה הפוליטית שלו וגם להוכיח שהוא יודע גם לעשות ולא רק לדבר - שיעשה טוב לעצמו וגם לעם ישראל ויאפשר את הקמתה של ממשלת אחדות רחבה".
מקורבים להרצוג אמרו היום ל"מעריב" כי המגעים להקמת ממשלת אחדות לא יחודשו. זאת, כאמור, לדבריהם, משום שראש הממשלה נתניהו מעולם לא התכוון לכך ברצינות. "לא נראה שהמגעים לממשלת אחדות יתחדשו משום שראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה רציני מלכתחילה והשתמש במגעים עם המחנה הציוני כקלף מיקוח", אמר אחד המקורבים.
לפני החג אמר נתניהו בשיחה עם כתבים מדיניים כי המגעים נפסקו בגלל החקירה. על כך אמר המקורב כי "הם נפסקו כי לא היו רציניים. נתניהו לא יכול להציע להרצוג שום דבר - לא מהלך מדיני ולא תיקים. הוא לא מעוניין באחדות".