הוסרה ההתנגדות לתקציב הדו-שנתי: כך הוחלט בישיבה בין שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו, בה נכחו גם המנכ"ל אלי גרונר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, נגידת בנק ישראל קרנית פלוג ובכירים במשרד האוצר. לאחר פגישתו האחרונה של נתניהו עם שר האוצר ביום חמישי טען ראש הממשלה כי כחלון התחייב ערב הקמת הממשלה הנוכחית כי יתמוך באישור תקציב דו־שנתי לשנים הקרובות. בימים הקרובים יגבשו באגף התקציבים מנגנון למעקב אחרי עמידת תקציב דו־שנתי ביעדים שיאושרו בממשלה.



אישור התקציב נעשה לאחר תקופה ארוכה במהלכה בה הצהיר כחלון כי הוא מתנגד לצעד זה. בסוף השבוע האחרון התראיין שר האוצר ל"מעריב" ואמר כי "אנסה לשכנע עד הרגע האחרון שאין צורך בתקציב דו־שנתי. עדיין אי אפשר לדעת מה יקרה, וצריך לנסות לשכנע עד לרגע האחרון. אני לא רוצה להצהיר מראש שיהיה תקציב כזה ואז לכבול את הידיים שלי. התקציב יגיע בכל מקרה לאישור הממשלה בסוף יולי, עוד לפני היציאה לפגרה. ההתנגדות שלי לתקציב הדו־שנתי היא עקרונית ולא עניין של מחיר או סחטנות. אתה אומר שאני רוצה את תפקיד שר הכלכלה, ואני אומר שאנחנו חברה עם המון אי ודאות וחשוב שיהיה תקציב חד־שנתי. אתה אומר שביבי רוצה שר נוסף, ואני אומר נראה אותו ממנה ונראה מה יקרה. אתעקש על קיום ההסכמים, ולא יהיה מצב שרק צד אחד מקיים אותו".



בעבר הצהיר שר האוצר כי "אמנם התחייבנו בהסכמים הקואליציוניים לתמוך בתקציב כזה, אבל מקצועית זה דבר לא נכון. הרעיון עולה רק בגלל יציבות הממשלה, אנחנו מקבלים דוחות מחברות בינלאומיות שמדברות על הפחתה בדרוג הכלכלי של ישראל רק בגלל עניין היציבות". עוד אמר כי "אפשר לעשות תקציב חד שנתי ולא יקרה שום דבר לקואליציה, לקשור את התקציב ליציבות הקואליציונית זה דבר לא נכון. הסכמתי לזה בהסכמים הקואליציוניים רק כי הייתי צריך להתפשר לטובת נושאים אחרים שרציתי לקדם, אבל בעיני תקציב דו שנתי הוא לא אידאולוגיה". עוד הוסיף כי "אם בסופו של דבר יהיה תקציב דו שנתי אצטרך להודות שמדובר בדבר לא טוב ולחתום עליו". גם השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, אמר בעבר כי "לא הגיוני לחזות היום את תקציב המדינה לעוד שנתיים".