חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) תקפה הערב (חמישי) את יו"ר מפלגתה, ח"כ יצחק הרצוג, כל כך שלא דחה מיידית את הצעת ההצטרפות לממשלת נתניהו. "את ההצעה להצטרף לממשלת נתניהו היה צריך "לדחות בבוז כבר מזמן", כתבה יחימוביץ'  בהודעה לתומכיה.

"לצערי זה לא קרה", הוסיפה יחימוביץ'. "בשיחות פנימיות הבעתי את עמדתי במלים חדות וחריפות פי כמה ממה שאני כותבת כאן, ובפועל אני פשוט מונעת את השגיאה הזאת. לא מדובר על ממשלת אחדות. מדובר על ממשלת ימין לכל דבר, כשמפלגת העבודה זוחלת אליה בלא תנאי כדי לקבל תיקים וכיבודים. כלום אחד גדול ומהדהד שכל כולו נתפר כדי שלא להרגיז את המפלגה הימנית ביותר בכנסת - הבית היהודי".

מוקדם יותר התייחס ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג לדיווחים על הצטרפותו הקרובה לממשלתו של בנימין נתניהו. "בימים האחרונים שמעתי הרבה תובנות ציניות ולגלגניות מצד פרשנים שתמיד יודעים הכל. אני לא יודע הכל אבל אני יודע מה האמת שלי", כתב הרצוג בפייסבוק.

לדברי ראש האופוזיציה, בשנה האחרונה הוא קיבל יום פניות להיכנס לממשלה. "לכולן עניתי: לשבת שם בלי להחזיק את ההגה לא מעניין אותי. אני לא ועדת קישוט".



לטענת הרצוג, "השמועות על פריצת דרך היו מוקדמות. עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת. אם תהיה הצעה ראויה נשקול אותה ברצינות. כולם אוהבים את המושג 'אחדות', אבל בעיניי מה שקובע היא שאלת הדרך המשותפת".




עוד כתב הרצוג: "שמעתי את הלגלוג הסרקסטי ואת הנבואות על קץ דרכי הפוליטית אין ספור פעמים בחיי, מצד אותם פרשנים שהוכו בתדהמה כשהבאתי 24 מנדטים, יותר מכל מועמד בדור האחרון והובלתי את מפלגת העבודה והמחנה הציוני לסף כיבוש השלטון".



"תפקידו של מנהיג לעמוד על האמת שלו, לא להיכנע לנהמות אלימות ולשרירי אגו, ולא להעניש את הציבור בדרדור מצב המדינה לפעולות שסופן שכול וצער! עד כאן! אני אחראי גם לגורלם ולחייהם של אלה שלא בחרו בי", הוסיף.



"גם כשערימות מילים אלימות ומסיתות שוטפות את התקשורת והרשתות החברתיות אני לא שוכח שציניות והומור תפל לא באים במקום מנהיגות, אחריות ושיקול דעת קר ומפוכח. תפקידו של מנהיג לעמוד מול כל אלה, בלי חשש, להוביל ולנצח!".



ואילו ח"כ אראל מרגלית, גם הוא מן המחנה הציוני,  שלח הערב מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו כתב כי הוא לא יצטרף ולא יתמוך בממשלת אחדות: "לא אצטרף לממשלתך הקיצונית. אל תחשיב את קולי במו"מ, תהא אשר תהא החלטת חברי מפלגתי, ואני מוכן לשלם את המחיר הציבורי על כך".



ח"כ מרגלית הוסיף וכתב: "אינני מסוגל לפנות עורף לבוחרינו אשר שלנו אותנו להמשיך את דרכו של יצחק רבין וימצאו את עצמם ממשיכים את דרכו של סמוטריץ'".