נראה כי המטוטלת הפוליטית של הימים האחרונים, מגיעה היום (רביעי) לשיא דרמטי, שייתכן מאוד וייגמר בהרכב קואליציה שונה מזה הנוכחי. את ההצהרה הדרמטית האחרונה סיפק יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, שאמר כי הוא לא מתכוון לנהל משא ומתן על כניסה לממשלה במקביל לאביגדור ליברמן. זאת בעקבות דבריו של ליברמן, שלא פסל כניסה לממשלה בראשות נתניהו. 



"מסיבת העיתונאים של ליברמן חידדה לנתניהו את הבחירה ההיסטורית שמונחת על כתפיו, או לצאת למלחמה והלוויות בניצוחם של ליברמן ובנט, או תקווה עבור כל המדינה. אלו הבחירות, ואין בחירה אחרת", אמר הרצוג. "עד שהוא יחליט, אנחנו לא ננהל משא ומתן במקביל, אני לא עובד על פי סדר היום של ליברמן, אני הולך עם האמת שלי. בגלל שעמדתי על על עקרונותינו, ועמדתי על דרכנו, זאת הסיבה שאין הסכם עם נתניהו". 



"הולך עם האמת שלי". הרצוג. צילום: אבשלום ששוני
"הולך עם האמת שלי". הרצוג. צילום: אבשלום ששוני



יו"ר המחנה הציוני איים כי "אם נתניהו רוצה להכניס את ליברמן לממשלה, שיכניס ואנחנו נפרק אותו מהאופוזיציה, ואם הוא יכבד את הדרישה, ניכנס". הוא הדגיש כי "הבחירה היא בין טירוף לבין שפיות, בין שגשוג למצור מדיני, אני מבין למה הימין בלחץ, הקשבתי לדברי סיסי אתמול, יש הזדמנות היסטורית להתפתחות אדירה. האחריות לממש את האופציה היא כרגע אצל בנימין נתניהו". 



הדברים נאמרו על מסיבת העיתונאים הדרמטית של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שאמר מוקדם יותר היום כי הוא לא פוסל כניסה לקואליציה בראשות נתניהו, שלדבריו "מכיר את כל מספרי הטלפון שלי". גורמים בסביבת רה"מ הבהירו היום כי המגעים עם ליברמן לא סוגרים את הדלת בפני מפלגת העבודה. לדבריהם, ראש הממשלה מעוניין בהמשך השיחות עם מפלגת העבודה על מנת לייצר ממשלה רחבה ככל האפשר.




ניסנקורן: "איני רואה טעם בהמשך המשא ומתן" 


בינתיים, מתחדדת הביקורת הנוקבת במפלגת העבודה על המהלך של הרצוג. ח"כ שלי יחימוביץ' שבה ותקפה את הרצוג, שלדבריו מוביל את המפלגה לפארסה מול נתניהו: "הרצוג הוא גיבור מרצון של מחזה מביש שהמיט קלון על מפלגת העבודה. כצפוי, הוא גם אכל את הדגים הסרוחים מידיו של נתניהו וגם מגורש כעת מהעיר. אתו ספגה מכה קשה מפלגת העבודה כולה, חברי הכנסת המצוינים שלה, וכל מי שמאמין בערכיה".

יחימוביץ' הוסיפה כי "גם האמון הדל ממילא של הציבור במערכת הפוליטית ספג מהלומה, ובצדק. נתניהו הושיט להרצוג מלכתחילה עצם מרוטה של שיירים שהרצוג התעקש לקחת אותה כאילו הייתה אוצר גנוז, אבל אפילו העצם הזאת נלקחת כעת מפיו בעל כורחו. גם אם פגישת נתניהו ליברמן לא תוליד דבר, יש לסיים את הפארסה מיד. אוי לבושה". 
 
בנוסף, מזכ"ל ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שתמך בכניסת המחנה הציוני לממשלה, שינה את עמדתו וקרא ליו"ר המפלגה שלא להמשיך במשא ומתן. "תמכתי ועדיין תומך באפשרות של ממשלת אחדות אמתית לטובת המדינה, ממשלה שתקדם תהליך מדיני, שמירה על שלטון החוק, הפסקת השיסוי שקיים בעם, וצמצום הפערים החברתיים. המשא ומתן הנוכחי אינו מוביל לכך. בעת הזאת, איני רואה טעם בהמשך המשא ומתן", אמר ניסנקורן.