לא מתחרט: יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) הבהיר היום כי אין בו חרטה על המשא ומתן שניהל עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו על כניסה לממשלת אחדות, זאת על אף כישלונו. "אני לא חוזר בי, פעלתי על פי צו מצפוני כי הגעתי לתובנה שיש רגע נדיר שמבוסס על קבוצת מנהיגים אזוריים מתונים וחזקים וצעירים שיכולים שמוכנה ללכת למהלך דרמטי שיביא את הישראלים והפלסטינים ביחד", אמר הרצוג הערב (חמישי) בחדשות 2. "אני לא רוצה שיום אחד נגלה שהיתה פה הזדמנות למנוע סבל ושפיכות דמים. עמדו נגדי כוחות שפעלו בפוליטיקה, בתקשורת, וקבוצות שמאל קיצוניות שמוכנות לדבר עם אחמדינג'אד ולא עם ראש הממשלה", הוסיף הרצוג.



יו"ר המחנה הציוני הגיב לביקורות והבהיר כי לא היו התחנן בפני נתניהו. "הייתי מוכן ולא זחלתי, עמדתי על עקרונות רציניים ולכן זה לא התממש. על העקרונות המדיניים בלבד החשובים נתניהו לא היה מוכן להעלות בכתב. נתניהו מצמץ וברח, הוא החליט שזה קשה לו, איימו עליו החבר'ה מהליכוד. הכנופיה של יהודה ושומרון החזיקה אותו במקום הכי עדין. אמרתי לו 'בוא נקפוץ ביחד ונעשה מעשה היסטורי'. יכול להיות שהוא עשה לי תרגיל. גם אם אני אשלם את המחיר הפוליטי החמור ביותר, מחובתי היה לנסות מהלך בינלאומי גדול".



הרצוג המשיך לתקוף את חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ואמר כי "היא ישבה אצלי ודיברה שוב ושוב על הצורך להיכנס לממשלה ולהיות שרה אבל מיד שיצאה החוצה לא הפסיקה לתקוף אותי. אני בעניין הזה לא מוכן לשחק משחק צבוע, אלא רק משחק אמיתי. היא התחננה להיות שרה ולא הפסיקה לחבל. אני מוכן ללכת למכונת אמת ומציע ללכת לבית משפט, נביא את כל העדים ואז באמת נדע מה קרה".



בתוך כך הדף הרצוג את הביקורות נגדו ואמר כי "מעולם לא אמרתי שלא אשב עם נתניהו, אמרתי בבחירות שזו אחת האופציות. אבל תקפתי בחריפות את הממשלה, תקפתי בחריפות את הליכוד. אני מתכוון להמשיך להוביל בגאון את המפלגה ולא להתבייש מהעובדה שניסיתי למצות מהלך שאולי היה מוביל לשינוי היסטורי ולמנוע גל הלוויות". במקביל קרא הרוג למשה (בוגי) יעלון ולחברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס להצטרף למחנה הציוני, זאת לאחר שנתניהו הציע לליברמן את תיק החוץ ולאחר שהודיעה לוי-בקסיס על פרישתה מישראל ביתנו.



כזכור, אתמול הגיע לידי פיצוץ המשא ומתן שקיים הרצוג עם נתניהו על הצטרפות המחנה הציוני לממשלה. נתניהו נכנס במקום זאת למו"מ קואליציוני אינטנסיבי עם ישראל ביתנו, שצפויה להצטרף היא לממשלה, כשליברמן יחזיק בתיק הביטחון. הרצוג ספג ביקורת קשה מתוך מפלגתו על ניסיונו להיכנס לממשלה תחת נתניהו.