מתקפה חריפה: שר החקלאות אורי אריאל התייחס הבוקר (רביעי) בראיון בגל"צ להסכם בין יו"ר מפלגתו נפתלי בנט ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנוגע לתיקון ליקויי הקבינט, ואמר כי בנט מתפאר לשווא בהישגים. כזכור, במהלך המו"מ שקיימו בליכוד מול מפלגתו של אביגדור ליברמן לכניסה לממשלה, הציב בנט אולטימטום לנתניהו, וביקש להציב מזכיר צבאי שידאג לעדכונים ביטחוניים שוטפים מול החברים בקבינט. לאחר מספר ימים, התקבלה הפשרה שהציע שר הבריאות יעקב ליצמן, לפיה ראש המל"ל או סגנו יופקד על עדכון חברי הקבינט, עד שוועדה בנושא בקשתו של בנט תתכנס ותכריע בסוגיה.



בשיחה עם גל"צ אמר הבוקר השר אריאל: "מה הוא השיג? הרי ראש המל"ל - זה תפקידו לתדרך את השרים. למה לעשות כותרות כל היום? אני מציע גם להסתכל על העובדות וגם האמת היא אופציה".




"מה הוא השיג"? בנימין נתניהו ונפתלי בנט. צילום: פלאש 90



"ליברמן מזגזג"


בהמשך דבריו התייחס השר אריאל לכניסתו הרשמית של שר הביטחון אביגדור ליברמן לתפקיד, ואמר כי הוא הופתע מההצעות המפויסות של ליברמן, שאמר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות: "אני מופתע מעוצמת הזיגזוג, בשנים האחרונות הוא ממש מזגזג. 'שתי מדינות לשני עמים' - לא חשבתי שזה ייצא מהפה שלו. זה לא המצע שלהם, זה לא מה שהוא חושב. עד היום זה היה שמור לראש הממשלה".



כזכור, בתום טקס השבעתו של ליברמן לשר הביטחון שהתקיים במליאת הכנסת בתחילת השבוע, התייצבו נתניהו וליברמן בפני המצלמות והכריזו על מחויבותם לשלום עם הפלסטינים ועם כלל מדינות ערב. עוד הם הודיעו כי הם מוכנים לבדוק את יוזמת השלום הערבית. "אנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב, באופן שישקף את השינויים הדרמטיים באזור", אמר ראש הממשלה. נתניהו הודיע על מחויבותו לרעיון שתי מדינות לשני עמים, ואמר כי הוא מקדם בברכה את הצעותיו של נשיא מצרים א-סיסי לקידום השלום והביטחון באזור. כמו כן ביקש להבהיר את מחויבותו לשלום "עם שכנינו הפלסטינים ועם כל שכנינו", וציין כי יוזמת השלום הערבית כוללת מרכיבים חיוביים: "אנו מוכנים לנהל משא ומתן עם מדינות ערב על עדכון היוזמה באופן שישקף את השינויים הדרמטיים וישמור על היעד המוסכם של שתי מדינות".



בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם




ליברמן, שדיבר לאחר ראש הממשלה, אמר כי הוא מסכים עם דבריו, כולל עניין שתי המדינות לשני עמים. הוא הזכיר כי מפלגת ישראל ביתנו תמכה בפתרון לאורך שנים ואמר כי הוא תומך בנאום בר אילן וכי נאום נשיא מצרים א-סיסי היה חשוב מאוד: "נתן הזדמנות אמיתית וחובה עלינו לנסות ולהרים את הכפפה". שר הביטחון הוסיף כי הוא מסכים עם נתניהו בכך שביוזמת השלום הערבית יש אלמנטים חשובים, וכי יש לבחון אותה. בתום הדברים ביקש נתניהו להוסיף על מה שכבר נאמר: "הממשלה תנהל מדיניות ביטחון אחראית ובטוחה ולא נפסיק לחפש נתיבים לשלום".