מפלגות "הליכוד" ו"הבית היהודי" החברות בקואליציה החליפו אתמול מהלומות תקשורתיות, בעקבות הסערה סביב תאגיד השידור הציבורי החדש. חבר הכנסת דוד אמסלם ממפלגת "הליכוד" התייחס היום (שלישי) למשבר בשיחה עם רינה מצליח ורוני בר-און ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "זו התקוטטות שלדעתי אין לה עניין", אמר ח"כ אמסלם, "אבל אני רוצה דווקא להתמקד בבנט. אני חושב שהוא מגזים. אני חושב שהוא חושב שאנחנו בשכונה. כל רבע שעה הוא צריך 'לצאת' על ראש הממשלה בנושא כזה או אחר. לא מזמן אמרתי לו 'תעשה את העבודה שלך, במקום כל הזמן להתעסק עם המנהרות מהבוקר עד הלילה'. בסופו של דבר, משבר פרסונאלי יכול לאבד שליטה, ואז אנחנו מוצאים את עצמנו בדרך לבחירות, גם אם הם לא רצו. אני אומר להם, ובעיקר לבנט - אדוני, נתניהו הוא ראש הממשלה, או שתיישר קו, או שבסופו של דבר מההקנטות האלה אנחנו נמצא את עצמנו יום אחד בבחירות. אם זה מה שאתה רוצה, בסדר".



על חילופי המהלומות בין "הליכוד" ל"בית היהודי" אמר ח"כ אמסלם: "אני חושב שהדברים האלה הם שטויות במיץ עגבניות. זה כל היום קשקושי עלי בבא. יש לך ראש ממשלה שמוביל דברים, ולא כל מה שראש ממשלה עושה, אתה צריך להתחיל לבקר אותו מפה ומשם כל היום. אני מצפה שאנשי ציבור יילחמו על העקרונות שלהם. לא על הכיסאות שלהם ולא על הקשקושים שלהם. אני לא רואה פה שאלה על מהות. אם הייתי מזהה פה ויכוח מהותי, אין בעיה. בנט, אין לי מושג מה יש לו בבטן, אולי הוא רצה להיות שר ביטחון, רצה להיות פה, רצה להיות שם. נתניהו, גם אם יש עליו ביקורת, הוא ראש ממשלה מצוין. אני לא רואה בכלל מישהו שיכול להחליף אותו בעת הזאת. אין מישהו בשיעור קומה שלו, אז בואו לא נגחך אותו, גם אם יש לנו עליו ביקורת כזו או אחרת".

בר-און הזכיר ש"הליכוד" הוציא הודעה לפיה בנט, כשר חינוך, מקדם את לימודי שירת המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש בבתי הספר. ח"כ אמסלם הגיב: "אני לא יודע מי זה 'אתם', אני לא יודע מי זה 'הליכוד'. אם יש לך שם פרטי ושם משפחה של בן אדם תגיד לי מי זה, אבל אני לא שותף לעניין. כשאני אומר שמדובר ב'רכילות' אני מתכוון לדברים לא חשובים. אם זה נאמר אז לא טוב, לא תקין, זו האמת. בסופו של דבר יש טפל ועיקר. יש בסוף מדינה לנהל ויש פה ציבור. אז אם הכל הצגה ומשחק אז בסדר. בקטע הזה, אין פה ויכוח מהותי. אם היה פה ויכוח מהותי אין בעיה.

מצליח אמרה שאולי מפלגת "המחנה הציוני" יכולה הייתה להיות שותפה טוב יותר לממשלה מ"הבית היהודי". "אנחנו המחנה הלאומי ואנחנו לא הולכים על בסיס פרסונות אלא על בסיס רעיונות ודעות", השיב ח"כ אמסלם. "הויכוח כאן כרגע הוא פרסונאלי, לכן הוא מרגיז אותי. המחנה הלאומי כולל גם את אביגדור ליברמן וגם את בנט ("הבית היהודי"), שהוא מפלגה מאוד חשובה בקואליציה ובלעדיו אני לא חושב ש'הליכוד' יכול או צריך להקים ממשלה. אני רואה אותם כחלק מרכזי ונדבך מרכזי בקואליציה שלנו ובכל קואליציה, גם אם אנחנו יכולים להקים אותה עם מפלגות אחרות. אני רואה אותם כחלק כמעט אינטגראלי מ'הליכוד'".
 
"משעל על הבוקר", כל יום ב-9:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"
עריכת תוכן 103FM: אסף נבו