"בגלל ההתדפקות החוזרת ונשנית על דלתו של נתניהו אנחנו לא נהנים מהיחלשות הממשלה כי אנו לא נתפסים כאלטרנטיבה", כך אמרה הבוקר (חמישי) ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) בעקבות התרסקות מפלגתה בסקר ערוץ 2 ל-13 מנדטים.



בראיון לאילנה דיין בגלי צה"ל אמרה יחימוביץ' כי לסקר יש זווית אופטימית בכך שהוא מנענע את התפיסה שנתניהו "הומלך" לנצח. עם זאת, מפלגת העבודה לא יוצאת נשכרת מהיחלשות הממשלה: "בגלל התדפקות שוב ושוב על דלתו של נתניהו למרות שהרצוג אמר שהיא נטרקה אנו לא נהנים מכך".



לדבריה הניסיונות לחבור לממשלת נתניהו לא פסקו. לגבי אחריותו של הרצוג למצב מפלגתה אמרה: "אני לא רוצה להיכנס לנושאים פרסונליים. אני חיה במפלגה דמוקרטית שבה היו אמורים להתקיים כבר פריימריז. ועידת המפלגה החליטה לדחות את הפריימריז בשנה, החלטה לא לגיטימית בעיני. אבל מרגע שהיא התקבלה יהיו בחירות להנהגת המפלגה בעוד שנה ועד אז אחליט אם להתמודד".



"בסופו של דבר המפלגה יקרה לי, וגם אם אחליט להנהיג אותה ארצה לקבל מפלגה במצב טוב ולא מרוסקת. בהתדפקות על דלתו של נתניהו אנו מאבדים לגיטימציה ואת אמון הציבור ביכולתנו להחליף את השלטון", אמרה יחימוביץ' והוסיפה: "המפלגה שלי בת שיקום וזה תלוי רק בנו".



לגבי ההישג של לפיד, שהופך בסקר לראש המפלגה הגדולה בישראל אמרה חברת הכנסת: "לפיד לא ממש מזהיר כאלטרנטיבה האופוזיציונית שהוא מעניק לראש הממשלה. ראינו במשבר השבת כיצד הוא תפקד כקצין היסעים. לפיד לא עושה מעשים גדולים ונצורים בלשון המעטה כדי להראות שהוא חלופה לנתניהו. הוא פשוט נמצא שם".