ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) בכנס הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט המתקיים בירושלים ומועבר בשידור חי באתר מעריב-אונליין, ובו לוקחים חלק מאות פוליטיקאים ודיפלומטים רבים. נתניהו קרא בנאומו לשיח עם הפלסטינים. לדבריו, "ישראל איננה המכשול לשלום, כולם מבינים את זה וגם המדינות הערביות. לכן אנו נהפוך את המשוואה - נגיע למדינות הערביות ומשם לפלסטינים".



בהמשך הציג ראש הממשלה תמונת מצב אופטימית: "אני רוצה להפריח מיתוס על עצמי. אם אם קוראים את העיתונים האחרים אתם עלולים לקבל את הרושם שאני פסימי, מחרחר פחד. אז אני שמח שאתם יושבים כי מה שאני אגיד ידהים אתכם - אני אופטימיסט, אני מלא תקווה בנוגע לישראל, לאזור ואפילו בנוגע לאו"ם. ישראל נמצאת באמצע מהפכה היסטורית במיקומה בין האומות, יש שינוי כלכלי גלובלי ומהיר, יש מהפכת מידע טכנולוגית ואנו במרכז שלה. יש אפשרויות ביטחוניות רבות וזה משנה גם את הדרך שאומות מתייחסות אלינו ואנחנו אליהן".

בנימין נתניהו בכנס הג'רוסלם פוסט


"ישראל איננה המכשול לשלום". צילום: סיון פרג'



"ביקרתי בטמרה וילדה אחת אמרה לי שהיא רוצה להיות רופאה, אמרתי לה שאני רוצה שתהיה רופאה ושתדע שזו הארץ שלה גם, שתלמד עברית כמו שילדים יהודים ילמדו ערבית. הילדה הזו תהנה מתקציב ענק שהעברנו לאוכלוסיה הערבית, הילדה הזו תהנה מהמהפכה שאנו במרכזה. היא מייצגת את מה שהאזור שלנו יכול להיות ואני מאמין שזאת התמונה האמיתית של ישראל. הפילוסופיה שלי פשוטה - לכל אחד מגיעה תקווה לשלום והעתיד הזה קרוב משאתם חושבים, כי היחסים שלנו עם העולם הערבי משתנים במהירות. רבים לא רואים אותנו כאויב אלא כבני ברית", הדגיש ראש הממשלה.



"השינוי שאנחנו חווים מבוסס על שלושה דברים: מלחמה בטרור - ישראל מסייעת למנוע פיגועים בכל העולם. הדבר השני הוא טכנולוגיה - העולם משקיע בחברות הסייבר הישראליות כי הוא יודע שאנחנו מאגר של ידע וחדשנות שיכול לשפר את איכות חייו. הדבר השלישי הוא שלום שנובע משני הדברים הקודמים יחד". לסיום הדגיש נתניהו: "אני מוכן לבוא בכל עת לפגישה עם אבו מאזן, בכל מדינה שתזמין אותנו למפגש הזה".



נתניהו ורונית חסין הוכמן, מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט. צילום: מרק ישראל סלם



 

כ-500 שגרירים, קונסולים וחברי סגל דיפלומטי השוהים בישראל ומייצגים למעלה מ-100 מדינות הגיעו לוועידת הדיפלומטים השישית של הג'רוזלם פוסט שמתקיימת במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. השר לביטחון פנים גלעד ארדן וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי נאמו גם הם באירוע. שר הביטחון אביגדור ליברמן התראיין על הבמה ב'אחד על אחד' וענה לשאלותיו של יעקב כץ, העורך הראשי של הג'רוזלם פוסט. גם שגריר ארצות הברית בישראל, השגריר המצרי ושגריר האיחוד האירופי ידברו בוועידה לצד שורה של דוברים נוספים.