שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף הבוקר (רביעי) בכנס הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט המתקיים בירושלים ומועבר בשידור חי באתר מעריב-אונליין, ובו לוקחים חלק מאות פוליטיקאים ודיפלומטים רבים. בנאומו התייחס שר הביטחון לסערת רכישת הצוללות מגרמניה ואמר: "זו היתה החלטה נכונה שתבטיח את ביטחוננו ואני יכול להבטיח ולאשר שזו היתה הייתה החלטה נכונה גם פוליטית".


אביגדור ליברמן בכנס הג'רוסלם פוסט

לאחר מכן עקץ את קודמו בתפקיד, משה יעלון, בנוגע להתבטאותו בנושא הצוללות ואמר: "כשאנשים עוברים לאופוזיציה יש להם בעיות בזיכרון". בהמשך דבריו התייחס ליברמן לדיווחים על חלקו של עו"ד דוד שמרון, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעסקה, ואמר: "זה לא העסק שלי, יש לנו יועצים משפטיים וגם לי יש ניסיון בזה ואני מעדיף לשמור על השתיקה בנושא. זה חלק מאג'נדה פוליטית של אנשים".



השר התייחס לדברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאם לפניו בכנס ואמר: "ראש הממשלה הסביר שהוא אופטימיסט, ואני ריאליסט. מבחינתי צריך לחכות כי נכשלנו בייצור מדיניות משותפת עם ארצות הברית לגבי יהודה ושומרון. אני מציע לחכות לממשל טראמפ ולדון איתם בתהליך הזה. זה קריטי לא ליצור כותרות בנושא ולתת לממשל החדש זמן ליצור גישה חדשה לנושא הפלסטיני וליהודה ושומרון".



בנימין נתניהו בכנס הג'רוזלם פוסט. צילום: סיון פרג'


כ-500 שגרירים, קונסולים וחברי סגל דיפלומטי השוהים בישראל ומייצגים למעלה מ-100 מדינות הגיעו הבוקר לוועידת הדיפלומטים השישית של הג'רוזלם פוסט שמתקיימת במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם גם הוא באירוע וכן השר לביטחון פנים גלעד ארדן וסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי. גם שגריר ארצות הברית בישראל, השגריר המצרי ושגריר האיחוד האירופי דיברו בוועידה לצד שורה של דוברים נוספים.